یحیی رحیمی

مایکروسافت 39.1 میلیون Xbox One در سطح جهانی به فروش رسانده است

یحیی رحیمی 24 خرداد 1397 بدون دیدگاه
868 بازدید

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت دیگر به‌طور رسمی آمار فروش کنسول‌های Xbox One خود را منتشر نمی‌کند و از آن زمان تابه‌حال، PS4 موفق به انجام فروش بیشتری شده است؛ اما به لطف آنالیزورهای مستقل و خارجی، اغلب یک نگاهی کلی به روند فروش کنسول‌های مایکروسافت به دست می‌آوریم. معلوم این تصور در ذهن همه وجود داشت که میزان فروش Xbox One حدود نصف PS4 است و بر اساس جدیدترین گزارش منتشرشده نیز، این آمار تقریباً درست است.

HIS Markit که یکی از تحلیل گران بازار است، برآورد کرده است که Xbox One حدود 39.1 میلیون عدد از خود را تا پایان ماه مارس 2018 به فروش رسانیده است. این در حالی است که سونی حدود 76.6 میلیون دستگاه PS4 در این همین بازه زمانی به فروش رسانده است. میزان فروش Nintendo Switch نیز 17.78 میلیون بوده است و جالب است که بدانید این عدد، تنها در یک سال به‌دست‌آمده است.

این آمار برای Xbox One فاجعه نیست. نتیجه خوبی به دست آورده‌اند و کافی است که مشکلات روبه روی آن‌ها را در نسل جدید به یاد بیاورید. مشخص است که مایکروسافت از اشتباهات خود درس گرفته است و در حال کار روی آن‌ها برای پیشرفت دوچندان است. مایکروسافت همچنین سال پیش کنسول Xbox One X را معرفی کرد و آن را به‌عنوان یک دستگاه قدرتمند برای اجرا بازی‌های 4K و همچنین VR معرفی کرد. قابلیت VR البته از کنسول غایب بود و حالا توسعه‌دهنده دلیل آن را بیان کرده است.

ما در حال سرمایه‌گذاری بیشتر روی بخش ویندوز هستیم و این همان بخش است که مردم علاقه زیادی به آن دارند. دستگاه‌های ما حالا با شبکه استیم جفت‌وجور شده‌اند و عاشق آن چیزی هستم که آنجا در حال رخ دادن است. در مورد اتاق‌های نشیمن و VR اما به نظرم چالش‌هایی وجود دارد که باید حل شود اما ما در حال گوش دادن به مشتریان و طرفداران خود هستیم و باید بگویم که فعلاً تمام سرمایه‌گذاری ما روی پلتفرم ویندوز است.

مایکروسافت بالاخره به این بخش نیز ورود خواهد کرد و فعلاً زمان خوبی برای آن نیست. کافی است که PSVR و آمار فروش پایینش را مشاهده کنیم و با این حساب، مایکروسافت چیزی از دست نداده است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.