Shadow of the Tomb Raider
یحیی رحیمی

هزینه ساخت Shadow of the Tomb Raider بین 75 تا 100 میلیون دلار بوده است

یحیی رحیمی 24 اردیبهشت 1397 1 دیدگاه
1,461 بازدید

ما می‌دانیم که بازی‌های دسته اول معمولاً بودجه بالایی دارند ولی خیلی کم پیدا می‌شود که استدیویی هزینه ساخت بازی خود را بیان کند و به‌نوعی به آن بنازد. استدیو Eidos Montreal اما این کار را کرده است و هزینه ساخت بازی جدید خود به نام Shadow of the Tomb Raider را اعلام کرده است.

مدیرعامل استدیو Eidos Montreal به نام David Anfossi در مصاحبه با GamesIndustry بیان کرده است که Shadow of the Tomb Raider بین 75 تا 100 میلیون دلار هزینه برداشته است و این مبلغ تنها مربوط به تولید است و قرار است که 35 میلیون دلار دیگر نیز به بودجه بازی اضافه شود و Square Enix در کل قرار است که بودجه بازی را به 135 میلیون دلار برساند. او در این زمینه بیان کرده است که:

David Anfossiبازی‌هایی همچون Shadow of the Tomb Raider در حدود 75 تا 100 میلیون دلار هزینه‌دارند و این تنها مربوط به تولید است و 35 میلیون دلار دیگر هزینه‌های جانبی دارد. این فشاری است که روی چنین بازی‌هایی هست و نمی‌توان آن‌ها را در نظر نگرفت. اما چنین بودجه‌هایی برای ما انجام کارهایی چون تست و همچنین اطمینان از کیفیت کار بسیار مهم است. 10 سال است که در استدیو مشغول این پروژه هستیم و مجبور به آزمایش بعضی چیزها در ارتباط با گیمرها هستیم. مجبور به مطالعه بازار هستیم و به دلیل دستیابی به کیفیت بالاتر مجبور به ریسک هستیم.

اگر هزینه 100 میلیون دلار در زمینه توسعه بازی‌های ویدیویی به نظر شما مبلغ بزرگی است، باید بگوییم واقعاً همین‌طور نیز هست؛ اما اعلام این مبلغ کاری نیست که استدیوهای بزرگ انجام دهند. برای نمونه می‌توان به Call of Duty اشاره کرد که هزینه ساخت آن ده‌ها میلیون دلار است و این جدا از هزینه بازاریابی است. GTA V حدود 256 میلیون دلار خرج برداشته است و حتی یک‌دفعه، رئیس کمپانی Activision بیان کرده بود که هزینه یکی از بازی‌هایش با در نظر گرفتن تبلیغات به حدود 500 میلیون دلار می‌رسد.

معلوم نیست که Shadow of the Tomb Raider بتواند هزینه ساخت و تبلیغات خود را جبران کند. با توجه به خرج بزرگی که کمپانی Square Enix در مورد این بازی انجام داده است، انتظار می‌رود که میلیون‌ها نسخه فروش داشته باشد تا بتواند هزینه خرج شده را جبران کند. نظر شما چیست؟

منبع: EuroGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    E

    مهمان

    باید بازی بسیار خوبی باشه اینطور که از هزینه بالای ساختش معلومه.امیدوارم این بازی بهترین پایان ۳ گانه لارا کرافت باشه.

    پاسخ دهید