یحیی رحیمی

بازی های پرفروش ماه مارس 2018 در ایالات‌متحده آمریکا مشخص شد

یحیی رحیمی 8 اردیبهشت 1397 بدون دیدگاه
1,835 بازدید

NPD Group به‌تازگی گزارش و آمار و ارقام جدید خود را پیرامون بازی‌های فروخته‌شده در ماه مارس 2018 منتشر کرده است. این آمار مانند همیشه در مورد فروش فیزیکی بازی‌ها است و فروش دیجیتالی به‌طور محدود و جداگانه موردبررسی قرارگرفته است و این آمار نمی‌تواند تصویر کلی از صنعت بازی‌های ویدیوی در ایالات‌متحده نشان دهد. از این‌ها که بگذریم، آمار منتشرشده نشان از شروع طوفانی بازی‌های بزرگی همچون Far Cry 5 و Sea of Thieves است.

جدیدترین شوتر جهان باز یوبی‌سافت موفق به کسب رکورد خیره‌کننده‌ای شده است و توانسته خود را به صدر جدول ماه مارس برساند. فروش بازی اما به‌اندازه‌ای خوب بود که این نسخه از بازی را به پرفروش‌ترین نسخه تبدیل کند. بر اساس آمار منتشرشده توسط NPD، نسخه پنجم بازی در بازه زمانی اندازه‌گیری شده، موفق به فروش 2 برابر نسبت به Far Cry 3 رکورددار بوده است.

Sea of Thieves در مکان دوم جدول فروش ماهانه قرار گرفته است که واقعاً خیره‌کننده است. این اولین بازی بود که توسط Xbox Game Pass منتشر شد و بازیکنان این سرویس نیز به‌طور رایگان موفق به دریافت این بازی شدند و البته NPD نیز آمار مربوط به این سرویس را در نظر نگرفته است. میزان فروش عالی این بازی باعث شد که دزدان دریایی به مقام هشتم پرفروش‌ترین بازی‌های سال دست پیدا کند. این بازی البته پرفروش‌ترین بازی توسعه‌یافته توسط استدیو Rare نیز بود.

Sea of Thieves

MLB 18: The Show نیز شروع خوبی را داشته است و موفق به کسب مقام سوم شده است و این بهترین مقام این بازی در تمام دوران بوده است. Kirby Star Allies نیز مشابه MLB 18 عمل کرده است و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. در بین بیست بازی برتر ماه اما نکات عجیبی وجود دارد. GTA V همچنان به‌پیش تازی خود ادامه می‌دهد و این ماه نیز مقام سوم را از آن خود کرده است. Monster Hunter World نیز در مقام دهم جدول است. جدیدترین بازی شکار هیولا توانسته فروش خوبی کسب کند و بعد از Far Cry 5 به پرفروش‌ترین بازی سال تبدیل شده است.

فروش بازی‌ها در رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته، 10 درصد افت داشته است و تنها موفق به کسب رکورد 613 میلیون دلار فروش شده است. البته فروش امسال به لطف کنسول Switch به میزان 8 درصد رشد کرده است. فروش سخت‌افزار اما سقوط آزاد خوبی نگران‌کننده داشته است و با 33 درصد افت به 331 میلیون فروش نسبت به سال گذشته شده است. البته فروش سخت‌افزارها به لطف رشد Xbox One، به میزان 13 درصد رشد داشته است. PS4 نیز هنوز پرفروش‌ترین کنسول در بین رقیبان است. در ادامه می‌توانید لیست 20 بازی پرفروش ماه مارس را مشاهده کنید.

  1. Far Cry 5
  2. Sea Of Thieves
  3. MLB 18: The Show
  4. Kirby Star Allies*
  5. Grand Theft Auto V
  6. Call of Duty: WWII
  7. Mario Kart 8*
  8. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
  9. NBA 2K18
  10. Monster Hunter: World
  11. Super Mario Odyssey*
  12. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  13. Playerunknown’s Battlegrounds**
  14. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  15. A Way Out**
  16. Assassin’s Creed: Origins
  17. Dragon Ball: Fighterz
  18. FIFA 18**
  19. Splatoon 2*
  20. UFC 3

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.