Spider-Man
یحیی رحیمی

با فرایند توسعه لباس‌های متنوع Spider-Man از زبان توسعه‌دهندگان آشنا شوید

یحیی رحیمی 30 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,090 بازدید

عنوان Spider-Man یکی از بازی‌های جدید اختصاصی کنسول PS4 است و استدیو Insomniac وظیفه توسعه این بازی جذاب را بر عهده دارد. هفته پیش بود که تاریخ انتشار این بازی و جزئیاتی در مورد آن منتشر شد. یکی از ویژگی‌های چشم بسیاری از طرفداران را گرفت، وجود لباس‌های متنوع برای شخصیت مرد عنکبوتی بود. بر این اساس بازیکنان قادر خواهند بود که لباس‌های مخصوص را به تن شخصیت خود بپوشند؛ البته باید گفت که بسیاری از این لباس‌ها قفل خواهند بود و باید برای باز کردن آن‌ها باید پول پرداخت.

در میان اما لباسی به نام Spider-Punk توجهات زیادی را جلب کرده است. بسیاری آن‌ها را تنها یک لباس تلقی می‌کنند و باید گفت که فرایند پیچیده‌ای پشت طراحی این لباس‌ها بوده است و بر اساس گفته‌های توسعه‌دهندگان، توسعه این بازی کار زیادی برده است. Xavier Coelho-Kostolny که طراحان شخصیت سه‌بعدی مرد عنکبوتی بوده است، اخیراً فرایند توسعه این لباس‌ها را در اکانت توییتر خود شرح داده است و اطلاعات جذابی در این مورد منتشر کرده است.

فرایند با ایده پردازی شروع می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، حق نشر شخصیت Spider-Man تحت نظر Marvel است و هر ایده مطرح‌شده باید موردقبول آن‌ها نیز باشد. بعدازآن است که تیم طراحی به گام دوم و طراحی لباس‌ها می‌پردازند. تیم توسعه اما طراحی را بر اساس نظرات گرفته‌شده پیرامون مثلاً دکمه‌های روی سینه لباس یا مکان رنگ سفید و قرمز پیش می‌برند. هنگامی‌که طراحی به پایان رسید، مدل‌سازی سه‌بعدی شروع می‌شود و اصلاً هم به آن آسانی که فکر می‌کنید نیست. این فرایند نیز نیازمند نظرات بقیه است و هفته‌ها طول می‌کشد. Xavier در این زمینه گفت:

بیشتر کار من در مورد جان بخشیدن به چیزها، ایجاد حرکت در آن‌ها و به‌نوعی انیمیشن‌سازی یک‌چیز کوچک مانند یک سگ کوچک است. کار من این است که اطمینان حاصل کنم، این سگ کوچک دارای ساختاری درونی مانند استخوان‌ها و… باشد تا تیم انیمیشن‌سازی ابزاری برای خلق ویژگی‌هایی همچون دویدن و پریدن و مشت زدن داشته باشد. مشکل اصلی در طراحی سه‌بعدی این است که چیزی به نام عضله وجود ندارد و در هنگام طراحی آن‌ها باید اطمینان حاصل کنید که تمام اجزا بدنشان به‌طور طبیعی کار کنند و مثلاً زانو به یکجا و دست به یک جای دیگر نرود. این بخش کار Macro Vilallpando است. او جهت‌گیری‌های خاصی را تعریف می‌کند که باعث می‌شود تا حرکت شخصیت اصلی طبیعی باشد.

بعدازاینکه این فرایندها روی شخصیت مدل انجام می‌گیرد، طراحی مراحل و درگیری‌ها شروع می‌شود. این لباس باید در مراحل و مبارزه‌های مختلف نیز درست عمل کند و پویانمایی سازی آن مشکلی نداشته باشد. بعدازآن است که توسعه‌دهندگان به توسعه رابط کاربری می‌پردازند. رابط کاربری اما نحوه‌ای است که ما بازیکنان این لباس‌ها را در منو بازی برای خرید و تعویض می‌بینیم. بعدازآن است که لباس به گروه بازاریابی Marvel به‌منظور تهیه پوستر و عکس‌های تبلیغاتی متنوع سپرده می‌شود. Xavier در ادامه گفت:

بیشتر از 200 نفر در Insomniac و صدها نفر در تیم پرسش و پاسخ، تست کننده‌ها، متخصصان بازاریابی و طراحان بیرون از استدیو در روند توسعه بازی شرکت دارند و تمام این تلاش‌ها برای توسعه یک‌چیز کوچک مانند لباس Spider-Punk است.

روند توسعه این بازی بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد و به نظر باید برای افراد حاضر در این استدیو کلاه از سر برداشت و به آن‌ها تبریک گفت. Spider-Man در تاریخ 7 سپتامبر برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد و برای اطلاعات بیشتر همراه وب‌سایت ما پارسی گیم باشید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.