یحیی رحیمی

تحلیل گران باور دارند که Red Dead Redemption 2 قادر به تکرار موفقیت GTA V نخواهد بود

یحیی رحیمی 27 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,416 بازدید

Grand Theft Auto 5 با فروش بیش از 90 میلیون نسخه موفق به کسب رکوردهای فروش عجیب‌وغریبی شده است. این بازی به موفق‌ترین و پرسودترین محصول سرگرمی کل تاریخ تبدیل‌شده است و رسیدن یک بازی دیگر به چنین جایگاهی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما بازی جدید کمپانی RockStar به نام Red Dead Redemption 2 درراه است و شاید این بازی بتواند معادلات را به هم بریزد.

Doug Creutz که یکی از تحلیل گران صنعت بازی‌های ویدیوی است و در شرکت Cowen & Company مشغول به کار است، باور دارد که این بازی توانایی گذار و تکرار موفقیت‌های خیره‌کننده GTA 5 را ندارد و تقریباً هیچ‌گونه عنوانی نمی‌تواند با این بازی رقابت کند. او در گفتگو با Market Watch بیان کرده است که GTA 5 مانند یک اسب سرکش است و اگر بازی Mario Brothers ساخته نینتندو را در نظر نگیریم، هیچ بازی ازنظر فروش در تعداد نسخه به GTA نمی‌رسد. او بیان کرده است که کمپین تبلیغاتی بسیار گسترده‌ای پشت بازی بوده است و بعید است Red Dead Redemption 2 توان رسیدن به فروش این بازی را داشته باشد.

منظور من این نیست که Rockstar دیگر قادر به ساخت بازی بزرگی نخواهد بود بلکه منظور من این است که GTA V دیگری غیرممکن است. مایکل جکسون نیز آلبوم های بزرگ زیادی داشت اما موفقیت Thriller هیچ‌گاه تکرار نشد.

مقایسه این تحلیل‌گر صنعت بازی‌های ویدیوی منطقی به نظر می‌رسد و خودم نیز فکر نمی‌کنم هیچ بازی توانایی رسیدن به این مقام را داشته باشد. Red Dead Redemption 2 یکی از بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های امسال است و با توجه به آنکه نسخه اول بازی موفق به کسب مقام بهترین بازی ویدیوی در سال 2010 شد؛ انتظار موفقیت‌های بزرگ‌تری برای نسخه دوم بازی داریم؛ اما اگر فروش آن را با GTA 5 مقایسه کنیم، عاقلانه نیست که بگوییم این اتفاق برای این بازی نیز رخ خواهد داد.

گفتنی است که Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر میلادی برای دو کنسول Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد. پیش‌تر جزئیات کاملی از روند توسعه بازی درز کرده بود که می‌توانید در پارسی گیم به مطالعه آن بپردازید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.