یحیی رحیمی

نمرات و بررسی‌های اولیه God of War منتشر شد: شاهکاری به‌تمام‌معنا

یحیی رحیمی 27 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,213 بازدید

زمان زیادی از انتشار نسخه سوم خدای جنگ می‌گذرد و همه منتظر نسخه بعدی بودند. بالاخره استدیو Santa Monica نسخه چهارم بازی را معرفی و همه را شگفت‌زده کرد. همان‌طور که در روزهای گذشته، وب‌سایت را دنبال کرده‌اید، این بازی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و هرروز خبری جدید از آن منتشر می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، گیم پلی بازی به‌طور کامل تغییر کرده است و شاهد دوربین سوم شخص در این نسخه هستیم.

داستان در میان‌سالی کریتوس دنبال می‌شود و سروکله پسرش به اسم آرتئوس نیز پیدا شده است. المان‌های اصلی بازی تغییرات گسترده‌ای پیدا کرده است و این تغییرات، خوشایند طرفداران و منتقدین نیز بوده است. بررسی‌های اولیه و نمرات این بازی منتشر شده است و فکر نمی‌کنم هیچ بازی به چنین نمراتی دست پیدا کند. متا بازی نیز بسیار عالی است و با این حساب یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های عصر حاضر را پیش روداریم. در ادامه می‌توانید گوشه‌ای از بررسی و نمرات وب‌سایت‌های معتبر صنعت بازی را ببینید.

IGN: 10

بزرگ‌ترین فیلم‌های تاریخ همه رشته‌هایی از هنر را درون خود داشته‌اند، God of War نیز همین رویه را دنبال کرده است و حس و حال موزیکال و داستان عالی آن یک گیم پلی شاهکار را پدید آورده است. خدای جنگ یک ترکیب شاهکار از طراحی و گرافیک فوق العاده است که به‌طور عجیبی باعث ایجاد یک گیم پلی و داستان است. بازی از نورس باستان الگو گرفته است و کمی از حس و حال یونان باستان فاصله گرفته است بااین‌حال اما شخصیت اصلی، همان کریتوس همیشگی است. این بار سروکله پسرش آرتئوس نیز پیدا شده است. انتظار اکشن بزرگی از God of War داشتم و این بازی دقیقاً انتظارات من را برآورده کرد. خدای جنگ چیزی از شاهکار کم ندارد. این بازی است که کریتوس را در مقام پدری پیچیده، جنگنده همیشگی و هیولا می‌گذارد و کریتوس باید تمام این المان‌ها را در تربیت فرزند خود کنترل کند.

GameSpot: 9

God of War در بسیاری از زمینه‌ها، همان بازی همیشگی است. یک اکشن فوق‌العاده هیجان‌انگیز که با داستان‌های باستان، بودجه بزرگ و مبارزات منحصربه‌فرد گره‌خورده است. سیستم مبارزات بازی در طول زمان بهبود پیدا می‌کند و هر دفعه با افزودن فنون و سلاح‌های جدید، هیجان‌انگیزتر از قبل می‌شود. چیزی که بیشتر ما را تعجب‌زده کرد، تکامل خط داستانی بازی بود. کری توس داستان‌های گذشته خود را به یاد می‌آورد و از آن‌ها برای تکامل اخلاق خود استفاده کرده است. هر چیز جدیدی که یاد می‌گیرد، بهتر شده است و تجربه‌های قدیمی نیز کمک شایانی به او می‌کنند. کریتوس دیگر آن هیولا غیرقابل‌پیش‌بینی نیست و God of War نیز دیگر آن بازی قدیمی نیست. به‌طورقطع این نسخه از بازی، ماجراجویی‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت و مسیر جدیدی که سازندگان بازی پیش‌گرفته‌اند، به تجربه‌های جدید منجر خواهد شد.

GamesRadar: پنج از پنج

فکر نمی‌کنم هیچ بازی توانایی رسیدن به سطح God of War را داشته باشد. دنیای بازی، شخصیت‌ها و خط داستانی بازی آن‌قدر خوب هستند که فکر نمی‌کنم دیگر از این بهتر شود. عمق مبارزات، معماهای جذاب بازی و هر سیستمی که در بازی استفاده شده است، هوش از سر من برد. از کشت و کشتار در بازی و خون به پا شدن گرفته تا لحظات عاطفانه بین کریتوس و پسرش آرتئوس، تماماً بازیکن را میخکوب می‌کند و این سطح از بازی‌سازی در هیچ بازی تکرار نخواهد شد. شاید پرسیدن اینکه God of War بهترین بازی سال باشد، کمی درست نیست بلکه باید این بازی را در سطح بهترین بازی‌های نسل خود قرارداد. معماها در تمام بازی حاضر هستند و حتی بعد از 15 ساعت از بازی، هنوز هم معماهای زیادی را می‌توان در طول بازی پیدا کرد. مبارزات بازی اما دقیقاً در آخرین سطح خشونت و به همان شیوه‌ای است که طرفداران می‌خواهند. جزئیات بسیار بالارفته است و در صورت کشتن دشمن مقابل خود، خون و اجزا بدن او به اطراف می‌پاشد.

GameInformer: 9.8

سال‌ها از کشتن غول Mount Olympus در یک نبرد وحشتناک توسط کریتوس گذشته است اما داستان و افسانه‌های بازی عوض شده است و این بار به‌جای یونان، ما داستان را در نورس باستان دنبال می‌کنیم. کریتوس نیز تحت تأثیر این تغییر، عوض شده است و حالا از همیشه آرام‌تر و منطقی‌تر است. داستان‌های گذشته او را رها نمی‌کنند و تجربیات گذشته نیز هرلحظه همراه او هستند. نسخه‌های قبلی داستان، بیشتر تمرکز بر کشتن و جلو رفتن داشتند، اما جای استراتژی در این نسخه بازتر شده است و می‌توانید تصمیمات مختلفی برای کشتن دشمن اتخاذ کنید. با یک اکشن فوق‌العاده روبه‌رو هستید که بعضی لحظه‌های آن، هوش از سر آدم می‌برد. God of War از گذشته‌اش یاد گرفته است و مسیر هیجان‌انگیزی برای آینده پیدا کرده است و همین موضوع باعث تبدیل‌شدن به بهترین بازی نسل خود شده است.

نمرات کلی بازی نیز به شرح زیر است:

Game Informer – 9.8
Polygon – 10
Destructoid – 10
Metro – 9
GamesRadar+ – 5/5
IGN – 10
EGM – 9.5
Gamesbeat – 90/100
Gamespot – 9
US Gamer– 5/5
Slant Magazine – 4.5/5
Eurogamer – Recommended
Guardian – 5/5
Push Square – 10
Stevivor – 8
Telegraph – 5/5
Hobby Consolas [Spanish] – 96/100
Everyeye.it [Italian] – 9.5

میانگین نمرات بازی God of War در سایت Metacritic

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.