یحیی رحیمی

GTA V موفق به کسب مقام پرسودترین محصول سرگرمی کل تاریخ شد

یحیی رحیمی 21 فروردین 1397 3 دیدگاه
6,242 بازدید

همه ما می‌دانیم که آخرین نسخه سری بازی‌های دزد ماشین بزرگ چه مقدار طرفدار دارد و این بازی هنوز هم در رده‌های اول جدول فروش هفتگی قرار دارد و رکوردهای زیادی را درزمینه فروش کسب کرده است. GTA V اما حالا موفق به کسب مقام پرسودترین محصول سرگرمی کل تاریخ شده است. بر اساس آمار اعلام‌شده، فروش بازی GTA V از زمان انتشار در ماه سپتامبر سال 2013 میلادی از مرز 6 میلیارد دلار گذشته است.

هیچ‌گونه کتاب، فیلم سینمایی و یا بازی ویدیویی تابه‌حال به این رکوردها دست پیدا نکرده است و جالب است که فروش این بازی تمامی ندارد و هنوز هم به روند مثبت خود ادامه می‌دهد. بسیاری از فروش 2 میلیارد دلاری فیلم‌هایی همچون تایتانیک حرف می‌زدند اما فروش 6 میلیارد دلار، چیزی خارق‌العاده و دور از باور است. بر اساس آمار، بازی بیشتر از 90 میلیون نسخه فروخته است و بعد از Minecraft پرفروش‌ترین بازی تاریخ است. گفتنی است که Minecraft با فروش 144 میلیون نسخه در مقام دوم قرار دارد. البته بازی Tetris هم فروش 170 میلیون نسخه‌ای داشته است که بیشتر به دلیل نسخه‌های زیاد موجود روی موبایل‌های مختلف است.

مشخص است که GTA V، قیمت بسیار بالاتری از بازی‌های گفته‌شده دارد و البته نباید فاکتوری به نام GTA Online و خریدهای درون بازی را فراموش کرد که روزبه‌روز هم به تعداد بازیکنانش افزوده می‌شود. کافی است به آمار فیلم‌های پرفروشی همانند جنگ ستارگان و بربادرفته بیندازیم، این دوروی هم 3 میلیارد دلار سود کرده‌اند و حتی اگر فروش DVD این فیلم‌ها را نیز به این عدد اضافه کنیم، بازهم به GTA V نمی‌رسد.

اگر یادتان باشد شایعاتی پیرامون نسخه ششم بازی نیز وجود داشت و با در نظر گرفتن عددهای گفته‌شده، GTA 6 باید طوفانی‌تر از نسخه‌های قبلی باشد. استدیو بازی آن‌قدر بودجه در دسترس دارد که بتواند هر ایده‌ای در ذهن دارد را به بهترین شیوه پیاده کند. شاید بااین‌وجود، انتشار نسخه ششم بازی بیشتر از بقیه طول بکشد و به این زودی شاهد انتشار آن نباشیم.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    pouryaQE

    مهمان

    سلام وخسته نباشید ببخشید شما داخل سایت خود بازی GTA V رو نزاشتین اگه هست لطفا لینکش رو بدید

    پاسخ دهید
    • Avatar

      پارسی گیم در پاسخ به pouryaQE

      مهمان

      سلام pouryaQE عزیز.
      به سوال شما پاسخ داده شد.

  • Avatar

    fffff

    مهمان

    خیلی ممنون

    پاسخ دهید