یحیی رحیمی

شایعه: کنسول PS5 دارای پردازنده هشت هسته‌ای و کارت حافظه GDDR6 خواهد بود

یحیی رحیمی 16 فروردین 1397 1 دیدگاه
957 بازدید

به نظر می‌رسد که پایان نسل هشتم فرا رسیده است و پلی‌استیشن 4 نیز به آخر خط خود نزدیک است. شایعات زیادی پیرامون نسل بعدی کنسول‌های سونی شنیده می‌شود و به تازگی گزارشی از وب‌سایت SemiAccurate و به نقل از Charlie Damerjian منتشر شده است که اطلاعات جزئی زیادی از مشخصات احتمالی کنسول بعدی سونی به نام پلی استیشن 5 را در بردارد.

بر اساس جزئیات بیان‌شده در این گزارش، کنسول PS5 دارای سخت‌افزاری بسیار قدرتمند خواهد بود. پردازنده این دستگاه از نوع Zen و دارای 8 هسته مجزا خواهد بود. کارت گرافیک یا GPU این کنسول نیز بالاترین مدل کارت گرافیک‌های AMD و از نوع Navi خواهد بود که هنوز تولید آن به انبوه نرسیده است. همچنین گفته می‌شود که توانایی پردازش تصاویر واقعیت مجازی نیز در این کنسول گنجانده شده است. البته گفته می شود که نسل بعدی حافظه رم به نام GDDR6 نیز در این کنسول استفاده خواهد شد.

این گزارش با بیان اینکه بسته‌های توسعه دستگاه برای توسعه‌دهندگان حاضر فرستاده‌شده‌اند ادامه می‌یابد و این به این معنی است که کنسول بعدی کمپانی سونی زودتر از انتظار عرضه خواهد شد. بعضی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از عرضه این کنسول در اواخر سال 2018 یا اوایل 2019 می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که کنسول PS4 هنوز بسیار فعال است و با توجه به بازی‌های در حال انتشار برای این کنسول، کنار گذاشتن آن کار بسیار سختی است و شاید شروع نسل بعدی کنسول‌ها کمی زود باشد.

قبلاً هم شایعاتی از مدیرعامل استدیو CD Projekt RED در این زمینه شنیدیم. او بر این باور بود که بازی CyberPunk 2077 برای انتشار در نسل بعدی کنسول‌ها آماده خواهد بود و درنتیجه زمان زیادی را برای دیدن آن‌ها منتظر نمی‌مانیم. البته که این اطلاعات تنها شایعاتی بیش نیستند و نمی‌توان آن‌ها را زیاد جدی گرفت. نظر شما چیست؟ آیا PS5 به‌زودی عرضه خواهد شد؟چه ویژگی هایی را برای آن در نظر دارید؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    no name

    مهمان

    سلام این نسخه کامله یا حذفیات داره؟
    این نسخه بهتره یانسخه ی reloaded؟

    پاسخ دهید