یحیی رحیمی

EA به دنبال استفاده از هوش مصنوعی خودآموز در Battlefield 5 است

یحیی رحیمی 6 فروردین 1397 بدون دیدگاه
748 بازدید

کمپانی EA اخیراً ویدیو جالبی از همکاری بین دو استدیو DICE و تیم تحقیقاتی Extraordinary Experiences Division (SEED) در مورد هوش مصنوعی خودآموز استفاده‌شده در Battlefield 1 منتشر ساخته است. این ویدیو روند اضافه کردن و آزمایش ربات‌های خودآموز در بازی و نحوه رفتار آن‌ها را نشان می‌دهد که اگر صادق باشیم خیلی خوب هم عمل می‌کنند.

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی که در ویدیو بحث می‌شود، دارای توانایی‌های پایه فوق‌العاده‌ای نسبت به احتیاجات بازی مانند تیراندازی و جابه‌جا شدن دارد. این در حالی است که رفتار این هوش مصنوعی نیز به دلیل جهت دادن‌های مناسب توسعه‌دهندگان بازی، بسیار چشم‌گیر است. ربات‌های موجود دقیقاً در زمان نیاز به سراغ برداشتن و جستجو برای بسته‌های سلامت و گلوله‌های جدید می‌گردند و این دقیقاً شبیه رفتار یک بازیکن واقعی است.

این ربات‌ها به نظر از طریق راه اشتباه و خطا در حال یادگیری هستند و رفتار آن‌ها بر اساس تجربه‌ها و نکاتی است که تجربه می‌کنند و از آن یاد می‌گیرند. به‌نوعی این ربات به‌طور خودآموز رفتار می‌کنند و نیازی به آموزش دادن آن‌ها نیست. به‌هرحال ویدیو همچنین نشان می‌دهد که این ربات‌ها راه زیادی برای یادگیری دارند زیرا که در ویدیو چند ربات را مشاهده می‌کنیم که به‌صورت خنده‌داری دوروبر خودشان می‌چرخند؛ اما این موضوع می‌تواند انگیزه جدیدی برای صنعت بازی‌سازی باشد.

EA مدتی است به دنبال دستیابی به چنین فناوری در بازی‌ها خود است و احتمالاً در بازی‌های آینده نیز از آن استفاده خواهد کرد. شایعاتی مبنی بر استفاده این فناوری در Battlefield 5 نیز شنیده می‌شود و امیدواریم که شاهد حضور آن در بازی باشیم. هرچند معلوم است که DICE هنوز به‌اندازه کافی این فناوری را توسعه نداده است و هنوز راه زیادی برای بهبود آن‌ها در پیش دارد اما خب هیچ‌چیزی معلوم نیست. قبلاً شاهد ربات‌های زیادی در بازی‌های ویدیویی بوده‌ایم اما اینکه ربات رفته‌رفته یاد بگیرد و خود را پیشرفته‌تر کند تابه‌حال توسط هیچ کمپانی پیگیری نشده است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.