God of War
یحیی رحیمی

کریتوس یک هیولا بود، وظیفه آرتئوس بازگشت خوی انسانیت به او است

یحیی رحیمی 3 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,101 بازدید

نسخه جدید بازی خدای جنگ یا God of War راهش را از نسخه‌های قبلی جدا کرده است. بازی تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های قبلی پیداکرده است اما شاید بزرگ‌ترین تفاوت، تغییر خلق‌وخوی کریتوس باشد. کریتوس در نسخه‌های قدیمی‌تر مملو از خشونت و عصبانیت بود. او هنوز هم آن خلق‌وخو را کنار نگذاشته است اما به نظر آرام‌تر و عاقل‌تر نسبت به تصمیماتی که اتخاذ می‌کند است.

اتخاذ چنین تصمیمی برای Sony Santa Monica و همچنین تیم Cory Barlog آسان نبوده است. Barlog در گفتگو با Glixel در این زمینه بیان کرده است که محتوا و داستان اصلی این بازی پیرامون خشونت و هیولا بودن کریتوس بوده است؛ اما وقت بازگشت انسانیت فرارسیده است و این وظیفه آرتئوس است که در بازی جدید چنین کاری را انجام دهد. او در این زمینه گفت:

شما یک سپر کاملاً صدمه‌دیده دارید و داخل آن، ذره‌ای خیلی کوچک از انسانیت وجود دارد. وظیفه آرتئوس اما گسترش آن ذره به تمام وجود کریتوس است. کریتوس یک هیولا به‌تمام‌معنا بود و خشونت تنها تصمیم او در راه زندگی بود؛ اما حالا چگونه می‌تواند آن را کنترل کند؟ چگونه می‌تواند به پسرش یاد دهد که اشتباهات او را تکرار نکند؟

شاید بودن در کنار خانواده، تنها چیزی است که باعث آرام کردن شخصیت کریتوس و نشان دادن خلق‌وخوی انسانی او است. اگر دقت کنید هر زمان که کریتوس در کنار خانواده خود بوده است، آرام‌تر بوده است و آن رحم و مهربانی انسانی در اون نشأت پیداکرده است. هر زمان که به یاد خانواده و همسرش افتاده است، ناراحت شده است و خشونت را برای چند لحظه هم که بوده است کنار گذاشته است.

همچنین نسخه‌های قبل نیز به هیچ‌وجه به دنبال بروز احساسات انسانی در کریتوس نبوده‌اند و بازیکن را تنها به مکانیسم بکش و جلو برو تشویق کرده‌اند. درنتیجه دیدن احساسات انسانی در شخصیت کریتوس جالب خواهد بود. باید صبر کرد و دید که بازی به چه صورت خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا کریتوس به قولی آدم شده است؟

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.