Hunt Showdown
محمدرضا

معرفی بازی Hunt: Showdown – زامبی های غرب نه چندان وحشی

محمدرضا 6 اسفند 1396 بدون دیدگاه
16,825 بازدید

یکی از آرزوهای مشترک اکثر یا شاید هم تمامی گیمرها، قرار گرفتن در دنیایی آخرالزمانی با تِم زامبی و Survive است، دنیایی پُر مخاطره که به هیچ هنجاری پایبند نیست و قوانین آن را شما تعیین خواهید کرد. شهرهایی خلوت و خالی از سکنه، خیابان‌هایی مملو از خودروهای بدون راننده، مرده‌هایی متحرک با آی‌کیو ای در حد جلبک، سپس مَردی تنها که به سمت اُفُق حرکت می‌کند و قصد محو شدن در آن را دارد!!! و تنها چیزی که تا فرسنگ‌ها می‌توان دید؛ تنهایی است و تنهایی است و تنهایی…

حتی تصور اینکه یک روز از خواب برخیزیم و با دنیایی کاملاً متفاوت با آنچه در شب قبل می‌شناختیم مواجه شویم هم تمامی وجودمان را قلقلک خواهد داد! چه برسد به اینکه این رؤیا به حقیقت بپیوندد ! مطمئناً خیلی از ما همان ابتدای کار در برخورد با چنین شرایطی از خوشی جان به جان‌آفرین تسلیم خواهیم نمود!

Hunt Showdown

طی یک دهه‌ی اخیر تَبِ چنین فانتزی‌هایی به‌شدت بالاگرفته و فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری بسیاری در راستای به تصویر کشیدن چنین فضایی ساخته و عرضه‌شده‌اند که اکثر آن‌ها قریب به‌اتفاق یک هدف داشته‌اند؛ غرق کردن هواداران در این آرزوی دست‌نیافتنی!

تعداد بازی، فیلم و سریال‌هایی که با چنین مضمونی ساخته و عرضه‌شده‌اند به حدی ست که در حافظه نمی‌گنجد و همین ازدیاد باعث کاهش نوآوری در این سبک و در نتیجه تقلید شده! اما دراین‌بین هستند کمپانی و استدیوهایی که به اصول اولیه یک بازی ناب یعنی داستان، گیم پلی و گرافیک مناسب پایبند باشند. استدیوی Crytek یکی از این گزینه‌هاست. این شرکت نرم‌افزاری در سال 1999 توسط برادران سیوات بنیان‌گذاری شد و باعرضه‌ی اولین نسخه‌ی Farcry و سپس Crysis توسط موتور گرافیکی اختصاصی خود یعنی CryEngine توانست به شهرتی جهانی دست‌یافته و آینده‌ی گرافیکی بازی‌های رایانه‌ای را چندین سال زودتر از موعد ترسیم کرده و آن‌ها را چندین قدم به سمت جلو هُل دهد.

این استدیوی آلمانی به‌تازگی عنوانی را با محوریت زامبی به‌صورت Early Access بر روی شبکه‌ی استیم عرضه کرده که با سایر موارد مشابه کمی متفاوت است!

این عنوان Hunt: Showdown نام دارد و درست زمانی که اکثر بازی‌های زامبی محور و Survive به آینده خیره شده و این تِم را در جوامع پیشرفته به تصویر کشیده‌اند Crytek تصمیم گرفته با این بازی به عقب بازگشته و حال و هوای غرب وحشی و لذت کشت و کشتار با هفتت تیر در تگزاس را به گیمرها هدیه دهد.

در این بازی شما نقش یک جایزه بگیر (Bounty Hunter) را دارید که موظف است موجودات پلید و شرور مرزوبوم خود را شکار کرده و زمین را از لوسِ وجودشان پاک نماید. در نسخه‌ی آلفای این بازی که هم‌اکنون در دسترس کاربران قرارگرفته چندین کاراکتر باقابلیت‌های منحصربه‌فرد همچنین 2 مأموریت قابل انتخاب و انجام هستند که می‌توان هریک از آن‌ها را به‌تنهایی یا به‌صورت دونفره Co-Op به انجام رساند، تا اینجای کار همه‌چیز ساده به نظر می‌رسد؛ اما عجله نکنید چراکه علاوه بر دست‌وپنجه نرم کردن با زامبی‌هایی مختلف و خِنگ! عده‌ی دیگری نیز مانند شما به صورت تک یا دونفره در نقشه‌ی بازی وجود دارند که به دنبال هدفی یکسان با شما هستند اما ضرب‌المثل معروف (دشمنِ دشمنِ من، دوستِ منه) در اینجا صادق نخواهد بود! چرا که اگر شمارا ببینند، خواهند کشت تا جایزه‌ی مأموریت را از آنِ خود کنند. از همه‌ی این‌ها هم که بگذریم، بعد از ساعاتی گشت‌وگذار و ردگیری هدف در نقشه‌ی بازی اگر هنوز زنده مانده باشید می‌توانید با بأس مأموریت مبارزه کنید که خود آن به‌تنهایی قصه‌ای دراز خواهد داشت!

گرافیک بازی به لطف موتور گرافیکی CryEngine به زیبایی هرچه‌تمام‌تر کارشده، نورپردازی و رفلکس خورشید در میان آب، فیزیک و تخریب پذیری محیط، حرکت علف‌ها و برگ درختان زمانی که از میان آن‌ها می‌گذرید، موجی که ناشی از حرکت در میان آب به وجود آمده، همه و همه عالی ساخته‌وپرداخته شده‌اند.

گیم پلی بازی نیز واقعی ست، از حرکات کاراکتر که خیلی معمولی همانند یک انسان آرام حرکت می‌کند گرفته تا خشاب‌گذاری و تیراندازی و حتی لگدی که اسلحه ایجاد می‌کند، همه و خیلی‌های دیگر تا حد ممکن نزدیک به واقعیت ساخته‌شده و این موضوع خود بازی را کمی سخت و دشوار می‌کند!

Hunt Showdown

در مورد صداگذاری هم جای هیچ بحثی نیست، صدای 7.1 کاناله، همراه با افکت‌های وِیژه و مناسب، از صدای موجودات بازی گرفته تا صدای محیط و حتی حرکت در میان آب و پر زدن کلاغ‌ها و صدای واقعی سلاح‌های قدیمی غرب وحشی همین‌طور خیلی موارد دیگر که نشان از دقت نظر و ظرافت ساخت طراحان بازی دارد؛ موارد ذکرشده و خیلی‌های دیگر که تنها در صورت تجربه‌ی این عنوان مشاهده خواهید کرد، همگی نوید یک بازی خوش‌ساخت، دل‌نشین و اعتیادآور با آینده‌ای روشن را می‌دهند.

فعلاً بازی در حالت Closed Alpha قرار دارد و امکان خرید مستقیم آن از فروشگاه استیم وجود ندارد ولی اگر عجله دارید و می‌خواهید قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی و کامل آن قبل از دیگران به تجربه‌ی آن بپردازید می‌توانید با ثبت‌نام در خبرنامه‌ی این بازی از طریق وبگاه www.huntshowdown.com سی دی کی آن را دریافت کنید. این سی دی کی ها حاوی نسخه‌ی اولیه بازی بوده و به‌صورت قرعه در دسترس عده‌ای محدود قرار می‌گیرند.

البته سایت‌ها و فروشنده‌های ایرانی هم بیکار ننشسته و از راه‌های مختلف اقدام به کسب این سی دی کی ها و فروش آن به قیمت‌های مختلف کرده‌اند! پس اگر احساس خوش‌شانسی می‌کنید منتظر بیرون آمدن اسمتان از گردونه‌ی شانس این بازی باشید یا آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. لازم به ذکر است که حجم فعلی بازی 13.5 گیگ است که باید توسط شبکه استیم دانلود و نصب شود.

در پایان اگر از طرفداران بازی‌های آپوکالیپسی هستید و از سبک تکراری این عناوین به ستوه آمده و به دنبال تجربه‌ای تازه از این ژانر می‌گردید پیشنهاد ما پارسی گیمی ها به شما Hunt: Showdown است.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.