Nintendo Switch
یحیی رحیمی

بر اساس گفته‌های نینتندو، عمر کنسول Switch از 6 سال بیشتر خواهد بود

یحیی رحیمی 24 بهمن 1396 بدون دیدگاه
532 بازدید

کنسول Switch از زمان عرضه خود، توانسته فروش خوبی کسب کند و سود زیادی را عاید کمپانی نینتندو کرده است. به‌طورکلی یک نسل از کنسول بازی، حدود 5 تا 6 سال دوام می‌آورد و بعدازآن نسل بعدی ارائه می‌شود. این روند را به‌طورکلی در کنسول‌های بازی کمپانی‌هایی همچون مایکروسافت، سونی و نینتندو دیده‌ایم اما انگار سران نینتندو برنامه دیگری برای Switch دارند.

کمپانی نینتندو باور دارد که کنسول جدیدشان به نام Switch، زمان بیشتری دوام می‌آورد و فعلاً برنامه‌ای برای عوض کردن آن ندارد. Shigeru Miyamoto در کنفرانس سرمایه‌گذاری کمپانی بیان کرده است که کنسول Switch زمان بیشتری در بازار خواهد بود و به دلیل طبیعت هیبریدی و تلاش‌های نینتندو برای ایجاد محتواهای رقابتی و همچنین قابلیت‌های اختصاصی سیستم؛ این کنسول موفق خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد که:

هنگامی‌که به قابلیت‌های کنسول Nintendo Switch همچون جدا کردن قطعاتش از هم و اینکه هر فردی هر جا که بخواهد می‌تواند با آن بازی کند، فکر می‌کنیم؛ درمی‌یابیم که هیچ دستگاهی وجود ندارد که چنین ویژگی‌هایی را در اختیار کاربر قرار دهد. نینتندو دارای سیستم نرم‌افزاری است که توسعه‌دهندگان با تکیه به ویژگی‌های سخت‌افزاری کنسول آن را توسعه داده‌اند و تمام این تلاش‌ها برای بالا بردن بازار فروش کنسول بوده است.

او در ادامه در مورد عمر مفید کنسول‌های بازی گفت:

تابه‌حال، چرخه استفاده یک سخت‌افزار، حدود 5 تا 6 سال بوده است؛ اما خیلی جالب خواهد بود که ما بتوانیم این بازه زمانی را بیشتر کنیم و به نظرم چنین اتفاقی خواهد افتاد. در پشت‌صحنه جریان بی‌وقفه انتشار نرم‌افزار نینتندو Switch، یک رویکرد و برنامه توسعه وجود دارد که بر پیشرفت و توسعه کنسول تمرکز دارد و خود این رویکرد نیز حاصل تلاش چندین ساله برای ادغام تیم‌های توسعه نرم‌افزاری است که باعث سازماندهی بیشتر تیم‌های توسعه شده است.

نسل قبلی کنسول‌های نینتندو، Wii U نام داشت که در سال 2012 شروع به کار کرد و به عمر خود در سال 2017 پایان داد. کنسول Switch در سال ماه مارس همان سال شروع به‌کار کرد و تنها پس از 10 ماه توانست رکورد میزان فروش Wii U را جابه‌جا کند. گفتنی است که بسیاری از عناوین بزرگ برای این کنسول منتشرشده‌اند اما طرفداران هنوز منتظر انتشار بازی Super Smash Bros هستند که یکی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای این کنسول است.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.