Final Fantasy XV
یحیی رحیمی

صحبت‌های کارگردان Final Fantasy XV در مورد طراحی جدید بازی و DLC ها

یحیی رحیمی 5 بهمن 1396 بدون دیدگاه
1,522 بازدید

Final Fantasy XV نقدهای بسیار خوب و تشویق‌های فراوانی را از زمان عرضه به خود دیده است. آپدیت و DLC جدیدی ازجمله Royal Edition درراه هستند و البته انتشار نسخه PC را نیز فراموش نکنید. Hajime Tabata، کارگردان بازی، تمرکز تیم خود را بر پروژه‌ای سری و بی‌نام منعطف کرده است.

اطلاعات زیادی از پروژه جدید در دسترس نیست. Tabata در گفتگو با SBS حرف‌های جالبی در مورد روند ساخت بازی بیان کرده است و معتقد است که تجربیات بسیاری در طول ساخت Final Fantasy XV کسب کرده است:

در آغاز می‌خواستم که همه‌چیز را جهان باز طراحی کنم. به‌هرحال این اولیه تلاش ما برای ساخت عنوانی جهان باز بوده است و دریافتیم که زمان لازم برای توسعه فناوری و محتواهای آن را نداریم و غیرممکن بود که این‌همه زمان روی آن بگذاریم. در فرایند توسعه بازی، همیشه لازم است که مشخص کنید چه چیزی را بایدونباید از فناوری موجود و تجربه خود در بازی بگنجانید. من تصمیم گرفتم که بازی جهان باز باشد و درنتیجه تصمیم به حذف Nifelheim از دنیای باز گیم گرفتم.

او در مورد اینکه تیم چگونه به DLC موجود دست پیدا کرد و اینکه او بازی را به شکل یک سرویس می‌بیند سخن گفت:

درزمانی که ما برنامه‌های خود را برای یک انتشار جهانی آماده کردیم. تصمیم گرفتیم که بازی را همانند یک سرویس منتشر کنیم. این دربردارنده DLC بعد از انتشار و اینکه پشتیبانی بازی به صورتی باشد تا کاربر مدت بیشتری را به بازی سپری کند. درحالی‌که این تصمیم تنها برای طرفداران بود اما در آن زمان‌بر این تفکر بود که لازم است تغییراتی در مدل تجارت آینده خود ایجاد کنیم.

راهی که تاباتا پیش‌گرفته است باوجود DLC ها، بخش چندنفره و همچنین دو نسخه جدید از بازی به نظر موفق بوده است. تاباتا همچنین در مورد پروژه جدیدی سخن گفت که خط‌مشی آینده بازی را مشخص می‌کند:

ما در حال تمرکز روی طراحی جدیدی از بازی هستیم که احتمال حضور هوش مصنوعی و فناوری‌های رویه‌ای را فراهم می‌کند. آگاه هستیم که فرایند توسعه کاملاً متفاوتی برای توسعه جهانی این پروژه لازم است. همچنین می‌دانیم که موتور بازی باید در آینده پیشرفت کند. تمام این اجزا که ما در توسعه Final Fantasy XV استفاده کردیم، اساس پروژه جدید نیز خواهد بود؛ که باور دارم تنها شرکت ما توانایی به انجام رساندن چنین پروژه‌ای‌ای را خواهد داشت.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.