سعید ستایش

Nintendo محکوم به پرداخت 10 میلیون دلار غرامت شد

سعید ستایش 12 شهریور 1396 بدون دیدگاه
770 بازدید

کنسول Wii در سال 2006 و هم‌زمان با کنسول PS3 سونی به بازار عرضه شد، این کنسول با بازی‌های به‌یادماندنی‌اش و عملکرد فوق‌العاده خود پرفروش‌ترین کنسول نسل هفتم و دومین کنسول پرفروش تاریخ لقب گرفت، این کنسول به‌قدری برای نینتندو سودآور بود که این شرکت سیاست کاری خود را بعد از عرضه‌ی Wii تغییر داد و این شرکت تمرکزش را به‌جای ساخت کنسول‌های قدرتمند بر روی خلق بازی‌های جذاب و به‌یادماندنی گذاشت.

Wii U

کنسول Wii U که تقریباً نسخه‌ی دوم کنسول Wii محسوب می‌شد در سال 2012 منتشر شد، اما نتوانست موفقیت Wii را تکرار کند و با 10 میلیون فروش به کار خود خاتمه داد. یکی از دلایل فروش بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنسول Wii کنترل‌های فوق‌العاده و جالب آن است، این کنترل‌های می‌توانند حرکت بدن را تشخص داده و آن را به کنسول انتقال دهند. در سال 2013 شرکت iLife از کمپانی نینتندو به خاطر دزدیدن حس‌گرهای حرکتی‌اش و از استفاده از آن‌ها در کنسول‌هایش درخواست 150 میلیون دلار غرامت کرد! این دادخواست پس از 4 سال بحث و مداخله به نتیجه رسید و نینتندو محکوم‌به پرداخت 10 میلیون غرامت به شرکت iLife شده است، البته نینتندو قصد ارائه‌ی تجدیدنظر به دادگاه را دارد و همچنان پرونده‌ی این شکایت بسته نشده است.

کمپانی نینتندو تاکنون شکایت‌های فراوانی از شرکت iLife مبنی بر استفاده از فنّاوری آن‌ها دریافت کرده، چندی پیش نیز این شرکت به خاطر استفاده از سیستم نرم‌افزاری‌اش در بازی‌های نینتندو از این کمپانی شکایت کرده بود.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.