نوید قادری

همکاری استراتژیک ایران و کره جنوبی در بازی‌های رایانه‌ای کلید خورد

نوید قادری 13 دی 1395 بدون دیدگاه
1,242 بازدید

به گزارش پارسی گیم به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پس از برگزاری اولین سالیانه ایران و کره جنوبی با تمرکز صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی، همکاری این دو کشور در زمینه بازی‌های رایانه‌ای نیز روند مثبتی را به خود گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دوشنبه مورخ 22 آذر 1395 روز ویژه‌ای برای نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (ESRA) بود. در این روز، مدیر نظام رده‌بندی مشابه در کشور کره جنوبی با نام اختصاری «GRAC» در سفری که به ایران داشت، از بخش‌های مختلف بنیاد بازدید کرد. این مدیر حوزۀ جذاب صنعت گیم کره، بنا به دعوت رضا احمدی (مدیر ESRA) از این بخش مهم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دیدار داشت و ضمن این ملاقات، زمینه‌هایی برای همکاری مشترک میان دو بخشِ دو کشور مذکور فراهم گردید.

این دیدار در حاشیۀ برگزاری اولین نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی اتفاق افتاد. نشستی که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طرفی با حضور و سخنرانی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همچنین رییس بنیاد ملی نخبگان ایران همراه بود و از طرف دیگر با حضور تیون یون معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، کیم سئونگ‌ــ‌هو سفیر کره جنوبی در ایران، علی وطنی معاون توسعه فناوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و سید احمدرضا علایی طباطبایی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از دست‌اندرکاران حوزه صنایع خلاق برگزار شد.

این نشست با محوریت و در زمینه بحث مهم اقتصاد دانش‌بنیان در جهان امروز و با هدف تقویت ابعاد مختلف توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و کره جنوبی در زمینه تسهیل ایجاد زیرساخت های تبادلات علمی و فناوری صورت گرفت. در این همایش، سه پنل تخصصی با موضوعات بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و محتوای دیجیتال برگزار شد که طی آن به معرفی فعالیت‌های طرفین در حوزه‌های مذکور و معرفی نهادها و شرکت‌های مهم و تأثیرگذار در این حوزه‌ها پرداخته شد.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.