Trump
یحیی رحیمی

ترامپ رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی برای کاهش خشونت علیه کودکان را ناکارآمد می‌بیند

یحیی رحیمی 5 اسفند 1396 بدون دیدگاه
624 بازدید

هفته گذشته با تیراندازی در Parkland ایالت فلوریدا، دونالد ترامپ جلسه‌ای اختصاصی در کاخ سفید برای بحث و بررسی موضوع امنیت مدارس برگزار کرد. میان تمام مباحث گفته‌شده، تأثیر بازی‌های ویدیوی و سطح خشونت آن‌ها را نیز موردبررسی قرار گرفت. بر اساس گفته‌های او، بازی‌های ویدیویی روی رفتار و ذهن کودکان تأثیر می‌گذارد.

ترامپ به این منظور پیشنهاد رده‌بندی سنی مناسب‌تری را بیان کرد و باور دارد که سیستم حال حاضر به آن میزان لازم کارآمد نیست. در میان گفتگوها بحث به سرگرمی‌هایی رسید که کودکان و نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت خود از آن‌ها بهره می‌گیرند. ترامپ در این زمینه گفت:

ما باید کاری درزمینهٔ اینکه آن‌ها (کودکان) چه می‌بینند و چگونه می‌بینند انجام دهیم. من هرروز بیشتر و بیشتر می‌شنوم که سطح خشونت بالای بازی‌های ویدیویی در حال شکل‌گیری منفی ذهن افراد جوان است.

این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور آمریکا انگشت اتهام را به سمت بازی‌های ویدیوی می‌گیرد. او سال 2012 در پی تیراندازی در Sandy Hook در توییتر اعلام کرد که خشونت بازی‌های ویدیوی باید پایان یابد و این صنعت در حال خلق هیولاهای غیرقابل‌کنترل است! Matt Bevin، حاکم ایالت کنتاکی، نیز در هنگام رخ دادن تیراندازی‌های Parkland انگشت اتهام را به سمت بازی‌های ویدیوی گرفت. ترامپ تنها صنعت گیم را مسئول نمی‌داند و بلکه باور دارد که فیلم‌های سینمایی نیز خشونت بالایی دارند.

او باور دارد یک فیلم سینمایی که در رده مناسب کودکان قرار دارد، تنها مسائل جنسی را حذف کرده است و خشونت آن همچنان پابرجاست و باید در این زمینه تجدیدنظر شود. او تنها به این گفته‌ها بسنده کرده است و معلوم نیست که چه برنامه‌ای برای سیستم رده‌بندی سنی دارد و اینکه آیا این رده‌بندی تغییر خواهد کرد یا خیر. اخیراً بحث Loot Box ها نیز بالاگرفته است و بسیاری باور دارند که رده‌بندی سنی بازی‌های دارای این جعبه‌ها باید تغییر کند. احتمالاً تغییرات گسترده‌ای در انتظار صنعت بازی باشد و باید دید که این موضوع به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.