Fe
یحیی رحیمی

نمرات بازی Fe منتشر شد

یحیی رحیمی 3 اسفند 1396 بدون دیدگاه
833 بازدید

Fe نام یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط استدیو Zoink توسعه‌یافته است و کمپانی EA آن را منتشر ساخته است. بازی برای کنسول‌های Switch، PS4 و Xbox One و همچنین پلتفرم PC منتشر شده است. در این بازی، کاربر باید کنترل موجود روباه شکلی به نام Fe را به‌منظور دفاع در برابر موجوداتی به نام Silent Ones بر عهده بگیرند. در این حین بازیکن باید از موجودات دیگر داخل جنگل کمک بگیرد و حتی از آن‌ها توانایی‌های جدید یاد بگیرد. این بازی اولین تلاش EA برای انتشار بازی به سبک Indie است و با بررسی نمرات بازی می‌توان گفت که تا حدودی موفق هم بوده است.

این بازی در کنفرانس E3 سال 2016 معرفی شد و توانست افراد زیادی را مجذوب خود سازد. داستان بازی حول نجات اکوسیستم زمین از دست ماشین‌هایی به نام Silent Ones است. این بازی از امروز در سراسر جهان برای دانلود در دسترس است. بازی البته از طریق Origin برای Pc در دسترس است و به‌احتمال‌زیاد فروش بسیار کمی را تجربه خواهد کرد.همچنین در ادامه می‌توانید بخشی از بررسی وب‌سایت مشهور و نمرات آن‌ها را مشاهده کنید.

IGN – نمره 6.5 از 10

برای افرادی که به بازی‌های دارای دیالوگ عادت دارند، Fe نمی‌تواند زیاد جذاب باشد. هدف بازی بعضی‌اوقات نامشخص است. شما در کنار موجودات جالبی در جنگلی زیبا پیش می‌روید اما دنیای سه‌بعدی بازی کمی دلسردکننده است. شما کنترل شخصیتی روباه مانند را بر عهده می‌گیرد و باید جلوی ربات‌ها را بگیرید. تمام ایده بازی اتحاد بین موجودات جنگل و یادگیری زبان و کمک به آن‌ها است. جدا از این‌ها بازی از گرافیک بامزه‌ای برخوردار است و رنگ‌های بازی حس عجیبی به بازیکن القا می‌کنند. دنیای بازی شامل سخره‌ها و گیاهان و رودخانه است که اگر به خاطر رنگ متفاوتشان نبود، قادر به شناسایی آن‌ها از هم نبودید. بازی به‌صورت خطی پیش می‌رود اما در بعضی مواقع باید توانایی‌های جدیدی یاد بگیرد که در ابتدا جالب و هیجان‌انگیز بود اما کم‌کم به فرایندی خسته‌کننده تبدیل شد. بازی موسیقی فوق‌العاده‌ای دارد و ساعت‌ها می‌تواند بازیکن را درگیر خود سازد اما ایده و کل داستان گنگ است و ارتباط برقرار کردن با آن کمی سخت است.

Games Radar – نمره 4.5 از 5

لحظه‌هایی در بازی وجود دارند که حس خیال و خواب را به بازیکن القا می‌کنند کنند. Fe علاوه بر نام بازی، نام شخصیت کوچک و روباه مانند بازی است که عاشق آواز خواندن است. او از موسیقی برای ارتباط برقرار کردن با دیگر موجودات کمک می‌گیرد گیرد که این موسیقی سمفونی خوشایندی را برای چشم و گوش فراهم می‌کند کند. بازی در جنگل‌های Nordic پیگیری می‌شود شود و ترکیب رنگ‌های مختلف به آن جان بخشیده است. هنگام ورود به بازی حس می‌کنید کنید که قبلاً چنین مکانی را در خیال خود مشاهده کرده‌اید. متأسفانه ارتباط برقرار کردن با بازی کمی سخت است و در بسیاری مواقع بازی هیچ حسی به بازیکن القا نمی‌کند. بازی شاید طبیعتی جهان بازداشته باشد اما همیشه ملزم به پیمودن راه‌های تعیین‌شده هستید و نمی‌توانید به اختیار خود در دنیای بازی گشت بزنید. نقشه بازی خیلی گنگ است و بازیکن را سردرگم می‌سازد و بسیاری اوقات در بازی گم می‌شوید. در طول بازی شاید دچار عصبانیت شوید یا صورت شما از اینکه نمی‌توانید از یک درخت به درختی دیگر بپرید، قرمز شود اما به‌طورقطع تجربه فراموش‌نشدنی را برای شما به عمل می‌آورد.

Nintendo Life – نمره 8 از 10

شاید فکر کنید که استدیو سوئدی بازی با انتشار بازی‌هایی همچون Stick it To The Man، راه و روش بازی‌سازی را یاد گرفته است. اما هنگامی‌که به Fe نگاه می‌اندازید، تعریف شما از بازی کاملاً تغییر می‌کند و این بازی تجربه متفاوت و خاصی را روی Nintendo Switch فراهم می‌کند. موسیقی تم اصلی بازی است. شخصیت اصلی بازی با آواز خواندن خود را در دنیای تاریک و مرموز پیرامون خود پیدا می‌کند. Fe در ابتدا داستان خود را با موجودی به همین نام شروع می‌کند اما کم‌کم سروکله موجودات دیگر نیز پیدا می‌شود. بازی هیچ‌گونه دیالوگی ندارد و شاید این موضوع زیاد به ذائقه آمریکایی بازیکنان نخورد. موجوداتی به نام Silent Ones در حال گرفتن جنگل هستند و شما باید به همراه دیگر موجودات جنگل از این کار جلوگیری کنید. محیط بازی به صورت جهان باز است اما داستان به صورت خطی پیش می‌رود و می‌توانید تا حدودی محیط بازی را جستجو کنید. در کل Fe یکی از خاص‌ترین بازی‌های موجود روی Switch است. هرچند که بازی کمی گیج‌کننده است و احساس عجیبی به بازیکن القا می‌کند اما به طور قطع از محیط تاریک و جنگل‌های مرموز بازی لذت خواهید برد. این بازی یکی از جذاب‌ترین‌های کنسول است و دلیلی بر درستی کار استدیو Zoink است.

در ادامه می‌توانید نمرات بازی را مشاهده کنید.

Worth Playing – 9
Nintendo World Report – 9
Game Revolution 4.5/5
GamesRadar – 4.5/5
Areajugones (Spanish) – 8.3
HobbyConsolas – 80/100
Press Start – 8
Meristation (Spanish) – 8
Nintendo Life – 8
TheSixthAxis – 8
Gearnuke – 8
Digital Chumps – 8
Trusted Reviews – 4/5
Attack of the Fanboy – 4/5
The Daily Dot – 3.5/5
Video Chums – 7.2
Gameblog France (French) – 7
Eurogamer Italy – 7
Stevivor – 7
God is a Geek – 7
EGM Now – 7
Everyeye.it (Italy) – 6.8
IGN – 6.5
PSU – 6
CGM Online – 5

میانگین نمرات بازی Fe در سایت Metacritic

منبع: VG247 و Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.