Overwatch
یحیی رحیمی

قانون‌گذار ایالت هاوایی: جعبه‌های مضحک Loot Box باید تغییر کنند

یحیی رحیمی 1 اسفند 1396 بدون دیدگاه
637 بازدید

بحث و جدال در مورد جعبه‌های Loot Box بالاگرفته است و بسیاری از افراد حقوقی بر این باوراند که این جعبه‌ها برای کودکان مناسب نیست و شیوه جدیدی از قمار است. Chris Lee، نماینده دولت از هاوایی، به دنبال اعمال قانون نسبت به این جعبه‌هاست و باور دارد که صنعت بازی باید دست از سودجویی‌های خود توسط ریز تراکنش‌ها بردارد.

او گفتگویی اختصاصی با وب‌سایت GameSpot داشته است و بر این باور است که باید تغییرات اساسی در این جعبه‌ها صورت گیرد. او باور دارد که صنعت بازی‌سازی دیگر نمی‌تواند به سودجویی‌های خود ادامه دهد زیرا به دلیل تغییر نسل، افراد قانونی و قانون‌گذاران همگی بر روند کاری این کمپانی‌ها اشراف دارند. او در ادامه گفت:

ما باید برای چیزی که درست و برحق است تلاش کنیم. فکر می‌کنم که بازی‌هایی همچون Battlefront و چندین عنوان بزرگ دیگر به‌طور مضحکی بازیکن را به بازی گرفته‌اند و با توجه به اینکه انتقال نسل خوبی درزمینهٔ سیاست و قانون‌گذاری در سراسر این کشور صورت گرفته است؛ ما آدم‌هایی داریم که این موضوع را درک می‌کنند و می‌دانند که صنعت بازی به دنبال چه چیزی است و می‌توانند جلوی آن را بگیرند. این صنعت باید تغییر کند. به دلیل اینکه اقدامات خوبی درزمینهٔ قضایی و حقوقی مربوط به این بازی‌ها در حال شکل‌گیری است؛ باید انتظار تغییرات گسترده‌ای را داشته باشیم که تنها به نفع مشتری است و این کار باعث بازی‌های بهتر برای همه خواهد شد.

یکی از اقداماتی که Chris Lee پیش‌گرفته است، محدود کردن فروش بازی‌های دارای مکانیسم قمار و شرط‌بندی به افراد بالای 21 سال است. اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، تنها در هاوایی ملزم به اجرا است؛ اما Lee باور دارد که این کار می‌تواند تأثیر زیادی روی ایالت‌های دیگر داشته باشد. قانون‌گذاران در ایالت‌های واشینگتن و ایندیانا در حال پیگیری لایحه‌ای مشابه هستند. البته کمیته نرم‌افزاری‌های سرگرمی آمریکا باور دارد که این Loot Box ها ارتباطی به قمار ندارند و همچنین دولت نمی‌تواند این مسائل را تحت کنترل خود درآورد.

بر اساس گفته‌های Lee، افرادی در این کمیته در هاوایی حاضرشده‌اند و در پی جلوگیری از قانونی شدن لایحه محدودسازی بازی‌ها هستند. در چند روز گذشته نیز یکی از سناتورهای آمریکای به نام Maggie Hassan شکایاتی را به کمیته ESRB به منظور تجدیدنظر در رده سنی بازی‌ها ارسال کرده بود و باید دید که این جریان به کجا می‌رسد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.