Xbox One X
یحیی رحیمی

عرضه کنسول Xbox One X منجر به رشد 8 درصدی بخش بازی مایکروسافت شده است

یحیی رحیمی 15 بهمن 1396 بدون دیدگاه
611 بازدید

مایکروسافت باعرضه Xbox One از رقابت با PS4 عقب ماند و کنسول جدیدش نتوانست آن میزان محبوبیت Xbox 360 را به دست بیاورد. مایکروسافت به این منظور اقداماتی را پیش گرفت که یکی از آن‌ها عرضه کنسول Xbox One X بود که توانایی اجرا بازی و پخش محتوا باکیفیت HDR و 4K را دارد.

به نظر می‌رسد که این کنسول توانسته به گسترش بازار برند Xbox کمک کند. مایکروسافت در گزارش سود و زیان خود اشاره‌کرده است که برند Xbox توانسته 3.9 میلیارد دلار سود عاید کمپانی کند که رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد. مایکروسافت دلیل این رشد را در کنسول جدید و قدرتمند خود می‌بیند.

کنسول Xbox One در سال 2013 شروع به کار کرد و مایکروسافت در ماه نوامبر سال گذشته با انتشار نسخه X که توانایی اجرا محتوا 4K را دارد؛ جان تازه‌ای به کنسول‌های خود بخشید. Xbox One X باوجود قیمت 500 دلاری‌اش و همچنین هزینه بازاریابی زیادش، سود خوبی نسبت به مدل‌های قبلی عاید کمپانی نکرده است.

بخش نرم‌افزار Xbox نیز برخلاف اینکه عنوان اختصاصی در این مدت نداشته است؛ به رشد خود ادامه داده است. بر اساس گفته‌های مایکروسافت، این بخش شاهد 4 درصد رشد بوده است. همچنین کاربران ماهانه سرویس Xbox Live نیز 7 درصد رشد داشته است و به 59 میلیون نفر رسیده است. باید خاطرنشان کرد که بیشتر سود مربوط به بخش سخت‌افزار است و نسبت به سال قبل 14 درصد سود داشته است.

مایکروسافت هنوز برنامه‌های زیادی برای بخش Xbox دارد و حال که بخش سخت‌افزار روی غلتک پیشرفت افتاده است؛ توسعه بیشتر بخش نرم‌افزار منطقی به نظر می‌رسد. کمپانی به دنبال این است که مدل سرویس محور را گسترش دهد و به همین دلیل، سرویس‌هایی همچون Xbox Game Pass را ارائه کرده است که تنها با پرداخت 10 دلار ماهانه، می‌توانید از بازی‌های خوبی استفاده کنید.

منبع: Venturebeat

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.