Microsoft
یحیی رحیمی

تحلیل گران اقتصادی خرید EA توسط مایکروسافت را عاقلانه نمی‌بینند

یحیی رحیمی 11 بهمن 1396 بدون دیدگاه
642 بازدید

دیروز خبری مبنی بر اکتساب کمپانی EA توسط مایکروسافت منتشر شد که تمام صنعت بازی‌های ویدیوی را در بهت فروبرد. مدیر Xbox، Phil Spencer، در حال مطالعه احتمال خرید کمپانی بزرگ‌ بازی‌های ویدیویی EA است. مایکروسافت با این کار به دنبال گسترش برند Xbox و فروش کنسول‌های بیشتری است. فروش Xbox One در مقایسه با PS4 و حتی نینتندو Switch افت کرده است و یکی از دلایلش نبود رقیب مناسبی در برابر عناوین PS4 است.

اکتساب EA توسط مایکروسافت می‌تواند تأثیر بزرگی بر این کمپانی داشته باشد. یکی از تحلیل گران بزرگ اقتصادی، Michael Pachter، باور دارد که این کار هیچ سودی برای کمپانی EA نخواهد داشت. بحث روی تعداد فروش کنسول‌های Xbox One و PS4 است. Xbox One بین 35 تا 40 میلیون فروخته است درحالی‌که این رقم برای PS4 بیشتر از 70 میلیون است. به گفته Pachter، از دست دادن بازار بزرگ PS4 برای EA خیلی سخت خواهد بود زیرا که عنوان‌های بزرگی همچون FIFA و Star Wars Battlefront به توافق‌نامه‌های امضاشده با کمپانی‌های دیگر بستگی دارد که نبود آن‌ها خلاقیت و سود را پایین می‌آورد.

Michael Pachter در گفتگو با نشریه Forbes گفت:

Michael Pachterدلیل اینکه مایکروسافت در خرید EA دچار مشکل خواهد شد این است که این کمپانی تعداد بیشتری از بازی‌های خود را روی پلی‌استیشن نسبت به پلتفرم مایکروسافت فروخته است. خرید EA در بهترین حالت باعث جذب تنها 60 درصد سرمایه خالص خواهد شد و از نظر اقتصادی سود خوبی نیست. شاید این کار در سال 2001 و هنگام شروع به کار برند Xbox کار عاقلانه‌ای بوده اما باقیمت‌های اکنون؛ این کار اصلاً به‌صرفه نیست. همچنین در نظر بگیرید که بیشتر بازی‌های EA تحت قرارداد و لایسنس دیگر کمپانی‌هاست؛ درنتیجه FIFA و Disney از این کار اصلاً خوشحال نخواهند شد.

البته Pachter احتمال اینکه مایکروسافت اجازه دهد تا EA بازی‌های خود را روی PS4 و نینتندو Switch نیز منتشر سازد؛ در نظر دارد اما منطقی نیست که سرمایه بزرگی را تنها برای به‌دست آوردن سود کمی هدر داد. مایکروسافت در چند ماه پیش با ارائه سرویس‌هایی همچون Xbox Game Pass به دنبال جذب کاربران بیشتری بوده است و باید دید که این کمپانی از استراتژی‌های خود جواب خواهد گرفت یا خیر.

منبع: Attackofthefanboy

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.