نوید قادری

قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای ایران معرفی شدند

نوید قادری 25 شهریور 1396 بدون دیدگاه
2,706 بازدید

مراسم پایانی سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران روز پنجشنبه 23 شهریورماه در مراسم باشکوهی و با حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان حوزه بازی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش پارسی گیم به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این مراسم فینال رشته‌های فیفا و کوییز آو کینگز در حضور بینندگان برگزار شد که فینال مسابقه فیفا به صورت زنده از شبکه سوم سیما با گزارش مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی پخش شد. این نخستین بار است که مسابقه یک بازی رایانه‌ای از صدا و سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

همچنین در این مراسم جایزه نفرات برتر رشته‌های PES، کانتر استرایک و کلش رویال اهدا شد.

اتفاقی جالب در فینال کوییزکاپ و برترین جایزه تاریخ بازی‌های رایانه‌ای ایران

در ابتدای این مراسم فینال مسابقات کوییز کاپ برگزار شد. رشته Quiz of Kings پرطرفدارترین بازی لیگ بود و بیش از 2400 نفر در این رقابت ثبت‌نام کرده بودند و در نهایت فرهاد جوانمرد و احد نادری موفق شدند به دیدار نهایی راه یابند. جایزه این رقابت نیز یک دستگاه خودرو 206 بود. این ارزشمندترین جایزه‌ای است که تا به حال در یک مسابقه بازی‌های رایانه‌ای در کشور اهدا شده است.

امیرحسین ناطقی، مدیرعامل بازی Quiz of Kings پیش از آغاز رقابت توضیح داد: این بازی پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی با 10 میلیون ثبت‌نام شده و یک و نیم میلیون کاربر فعال ماهانه است. روزانه 300 هزار کاربر این بازی را انجام داده و به حدود 40 میلیون سوال پاسخ می‌دهند.

وی افزود: با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی در دوره سوم لیگ شرکت کرد و موفق شد رکورد ثبت‌نامی‌ها را از آن خود کند.

ناطقی گفت: در مدت 8 روز این مسابقات برگزار شد و 80 نفر به مرحله پایانی راه یافتند و نهایتا اکنون شاهد برگزاری فینال بین دو نفر برتر هستیم.

در این رقابت نفس‌گیر، میان فرهاد جوانمرد و احد نادری به سوالات سخت در دسته‌بندی‌های اطلاعات عمومی، جغرافیا، طبیعت، فرهنگ و هنر، تکنولوژی و فوتبال پاسخ دادند و در نهایت در امتیاز یازده برابر شدند. اما با توجه به قانون مسابقات که در هنگام تساوی، برنده کسی است که سوالات درست بیشتری در دسته‌بندی انتخابی حریف پاسخ داده باشد. اما از آنجایی که این دو فینالیست نمی‌دانستند کدام‌یک از آن‌ها برنده مسابقه است، محمدرضا احمدی مجری برنامه پیشنهادی را به آن‌ها ارائه کرد که هر دو قبول کردند. احمدی از آن‌ها خواست اگر موافقند جایزه ویژه یعنی 206 را بین یک‌دیگر تقسیم کنند که هر دو قبول کردند. پس از آن بود که داوران فرهاد جوانمرد را به عنوان قهرمان مسابقات معرفی کردند.

ایرانسل، بسته‌های اینترنت ویژه بازی‌های آنلاین ارایه خواهد کرد

در ادامه این برنامه باقر صمدی، مدیرکل توسعه محصول ایرانسل به سخنرانی پرداخت و گفت: مفتخریم به عنوان اسپانسر، سهمی در برگزاری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای داشتیم.

وی با بیان این که ایرانسل بزرگ‌ترین اپراتور دیتای کشور است افزود: بیشترین تعداد مشترکان جوان را در اختیار داریم و طبیعی است که این قشر علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند و ما هم در جهت رضایت آن‌ها گام برمی‌داریم.

صمدی وعده داد: در حال طراحی بسته‌ی اینترنت ویژه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین هستیم تا کسانی که اهل بازی هستند، دیگر دغدغه‌ای درباره اینترنت و حجم و سرعت آن برای بازی کردن نداشته باشند.

پخش زنده فینال فیفا برای نخستین بار در صدا و سیما

در ادامه این برنامه نوبت به پرهیجان‌ترین بخش این مراسم یعنی فینال رشته فیفا رسید. برای نخستین بار بود که یک مسابقه بازی‌های رایانه‌ای به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شد و همین موضوع هیجان و حساسیت بازی را دو چندان کرده بود. علاوه بر این حضور پرشور هواداران و تماشاگران همراه با گزارش زنده بازی توسط مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی، جذابیت این دیدار را دوچندان کرده بود.

این بازی میان مهران محمدعلیزاده و نوید برهانی برگزار شد. نکته جالب فینال این بود که در واقع تکرار فینال سال گذشته بود و این دو سال گذشته نیز با فینالیست بودند. سال گذشته برهانی موفق شده بود 2 بر 1 محمدعلیزاده را شکست دهد.

برهانی برای این بازی تیم بایرن مونیخ و محمدعلیزاده تیم منچستریونایتد را انتخاب کرد و هر دو بازیکن، بازی را محتاطانه آغاز کردند. در ابتدای بازی بایرن مونیخ تیر دروازه یونایتد را لرزاند اما در نیمه دوم این یونایتد بود که در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت. با این حال تلاش دو بازیکن در پایان 90 دقیقه به تساوی صفر – صفر انجامید.

در وقت‌های اضافه بایرن مونیخ موفق شد در دقیقه 103 توسط توماس مولر به گل برسد و همین یک گل کافی بود تا نوید برهانی باز هم عنوان قهرمانی ایران در رشته فیفا را از آن خود کند. در صورت اختصاص سهمیه، قرار است برهانی به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی در رشته فیفا اعزام شود.

در نهایت نوید برهانی در حضور صدها نفر از هواداران حاضر در سالن برگزاری مسابقات و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شبکه سوم سیما، کاپ قهرمانی مسابقات را بالای سر برد.

نماینده ایران در رشته کلش‌رویال معرفی شد

در این مراسم همچنین نماینده ایران در جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس ESWC در رشته کلش‌رویال معرفی شد.

براساس این گزارش هرچند سعید افسردیر قهرمان سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در رشته کلش رویال شد، اما با توجه به مشکل وی برای خروج از کشور، ابوالفضل حسن‌نژاد نفر دوم این مسابقات، به بازی‌های جهانی اعزام خواهد شد.

ظرفیت جوانان‌مان را باور کنیم

در ادامه پخش زنده مراسم سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای از شبکه سوم سیما، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:

نگاه ویژه‌ای به موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داریم و به همین دلیل فصل تابستان را برای برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای انتخاب کردیم.

وی با بیان این که این رویداد با استقبال قابل توجهی روبرو شد و حدود 7000 نفر در آن به رقابت پرداختند گفت:

نکته مهم این است که بیشترین ثبت‌نامی برای نخستین بار برای یک رشته ایرانی بود. این موضوع این پیام را دربر دارد که هرچند صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران از دنیا عقب است اما مخاطبان فراوانی در داخل کشور دارد. باید ظرفیت و توان جوانان ایرانی را در حوزه بازی‌سازی باور کنیم. ما در کنار توجه به بحث بازی‌سازی، از گیمرها نیز غافل نشده‌ایم با معرفی بازی‌های مناسب و برگزاری مسابقات تلاش می‌کنیم بهترین اتفاقات را برای آن‌ها رقم بزنیم.

اهدای جوایز و تقدیر از نمایندگان استانی

در پایان این مراسم از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که بیشترین ثبت‌نامی در رقابت‌های لیگ را داشتند تقدیر شد. استان البرز با 564 نفر، اصفهان 199 نفر و خوزستان 168 نفر بیشترین میزان ثبت‌نام را در این رقابت‌ها داشتند.

همچنین در ادامه این مراسم جایزه نفر اول مسابقات PES به رضا نوبخت و جایزه اول رشته کانتر استرایک به تیم Last Try اهدا شد.

در پایان نیز شرکت رایان تجارت روژین با برند کنسول استور، به قید قرعه به حاضران مراسم دو دستگاه پلی استیشن 4، سه دستگاه اکس‌باکس 360 و 5 بازی PES18 اهدا کرد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.