آذری جهرمی
نوید قادری

آذری جهرمی: پرداخت وام وجوه اداره شده به بازی‌سازان قطعا ادامه می‌یابد

نوید قادری 23 شهریور 1396 بدون دیدگاه
964 بازدید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ارائه وام‌‌های کم‌بهره از محل وجوه اداره شده به بازی‌‌‌سازان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش پارسی گیم به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد جواد آذری جهرمی امروز چهارشنبه و در جریان بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 10 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده، وام کم بهره در اختیار بازی‌سازان قرار گرفت و شاهد پیشرفت خوبی در این حوزه بودیم. قطعا پرداخت این وام‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود:

بر اساس سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داریم تولید بازی را در کشور تسهیل کنیم تا شاهد یک بازی خود داخلی در اشل بین‌المللی باشیم.

آذری جهرمی با بیان این که فهرستی از بازی‌های آنلاین خارجی درآمده تا با آن‌ها برای انتقال سرورهای به ایران مذاکره کنیم گفت: برخی بازی‌ها به صورت مجانی هستند و تبادل مالی در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد. بنابراین طبیعی است که برای آن که کاربران تجربه بهتری در این بازی‌ها داشته باشند، باید تلاش کنیم. در این زمینه صحبت‌هایی هم با طرف‌های خارجی، مطرح شده و برخی بازی‌های آنلاین تایید اولیه را برای انتقال سرور به ایران داده‌اند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

درباره برخی بازی‌ها وزارت ارشاد ملاحظاتی دارد که قطعا به آن‌ها توجه خواهیم کرد. با این حال نظر ما این است که با توجه به درخواست زیاد مردم، باید با بازی‌های خارجی مذاکره صورت گیرد تا نسخه‌ای در چارچوب‌های فرهنگی ما ارایه کنند.

وی با بیان این که بازی‌های رایانه‌ای چهارمین حوزه پرطرفدار در فضای مجازی است گفت: انتقال مفاهیم، فرهنگ‌سازی و تربیت از طریق بازی از موضوعاتی است که در دنیا رایج است و یکی از محورهای ارایه خدمات روی شبکه ملی اطلاعات، بازی‌های آنلاین است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همکاری نزدیکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داریم و به زودی کمیته‌ای مشترک برای ساماندهی این حوزه تشکیل خواهد شد. هدف از این کار هم افزایش کیفیت ارتباط با بازی‌های خارجی و همچنین ارتقای سطح بازی‌های داخلی برای حضور در بازارهای بین‌المللی است.

آذری جهرمی درباره محدودیت‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی نیز توضیح داد:

با توجه به موضوع محدودیت‌هایی که درباره تبادلات مالی داریم، این مشکل به وجود آمده و وزارت امور خارجه پیگیر حل اساسی این موضوع است چرا که به مانعی برای توسعه بدل شده است. با این حال روی بازی‌های دسکتاپ و تحت وب مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تدوین و تصویب قانونی در حوزه کپی‌رایت در فضای مجازی گفت:

ما قبلا تولید کننده نبودیم و به خاطر همین ضرر چندانی از رعایت نشدن قانون مالکیت معنوی نمی‌کردیم. اما اکنون برای رشد کسب و کارها حتما باید قانونی در این حوزه تدوین و به تصویب مجلس برسد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.