راهنمای خرید کیبوردهای گیمینگ – تابستان 96
پارسی گیم

راهنمای خرید کیبوردهای گیمینگ – تابستان 96

پارسی گیم 3 شهریور 1396 1 دیدگاه
21,307 بازدید

بسیاری از افراد در هنگام خرید کامپیوتر گیمینگ به سخت‌افزار و صفحه‌نمایش توجه ویژه‌ای دارند، اما چیزی که به آن دقت نمی‌کنند، صفحه‌کلید یا همان کیبورد است، تمام اتفاقات بر روی این صفحه می‌افتد در اینجاست که شما می‌توانید کاراکتر خود در بازی را کنترل کنید، پس اگر در خرید کیبورد حساسیت و دقت لازم را به خرج ندهید، خرید یک کیبورد غیراستاندارد می‌تواند ضربه‌ی بزرگی به تجربه‌ی بازی‌های ویدئوی شما بزند. در این مقاله به معرفی چند صفحه‌کلید مناسب گیم می‌پردازیم.

با مقالات راهنمای خرید سخت افزار و راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ همراه پارسی گیم باشید.

Corsair K95 RGB Platinum

Corsair K95 RGB Platinum

قیمت: 170 دلار


شرکت Corsair از پیشروهای تولید لوازم جانبی و سخت‌افزار مخصوص گیمینگ است، یکی از کیبوردهای بی‌نظیر این شرکت K95 RGB Platinum نام دارد، این کیبورد با سرعت پاسخ‌دهی بسیار پایین، نور پس‌زمینه و کیفیت بالای ساخت خود بهترین انتخاب برای بازی‌های ویدئویی است، از دیگر ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد که باعث می‌شود کاربر در هنگام استفاده از این کیبورد به‌صورت بلندمدت احساس خستگی نکند.

نکات مثبت:

  1. سرعت بسیار بالا در Cherry MX سویچ
  2. کیفیت ساخت بسیار بالا
  3. دارای استراحت گاه مچ دست
  4. دارای بودن کلیدهای اضافه

نکات منفی:

  1. گران بودن
  2. بزرگی بیش‌ازحد

Skill Ripjaws KM780 RGB

Skill Ripjaws KM780 RGB

قیمت: 140 دلار


از ویژگی‌های محصولات شرکت G.Skill می‌توان به طراحی عجیب محصولاتش اشاره کرد، کیبورد Ripjaws KM780 RGB نیز از این قضیه مستثنا نیست، از ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به نور پس‌زمینه بسیار عالی با امکان تعویض رنگ اشاره کرد، کلیدهای این کیبورد بسیار نرم ساخته‌شده‌اند به صورتی که شما در هنگام کار با آن به‌هیچ‌وجه صدایی نمی‌شنوید، بااینکه این کیبورد از نور پس‌زمینه زیبا و متنوعی برخوردار است اما روشنایی کم آن باعث ضربه زدن به این ویژگی شده است به صورتی که در یک اتاق تاریک نیز نور پس‌زمینه این کیبورد به‌راحتی قابل‌مشاهده نیست.

نکات مثبت:

  1. سویچ Cherry MX RBG
  2. ماکروها
  3. دارای قابلیت USB Passthrough
  4. دارای استراحتگاه دست
  5. دارای کلیدهای اضافه

نکات منفی:

  1. طراحی نه‌چندان جالب
  2. درایو نرم‌افزاری بدون استفاده
  3. بزرگی بیش‌ازحد

Thermaltake Poseidon Z

Thermaltake Poseidon Z

قیمت: 65 دلار


از عرضه‌ی Thermaltake Poseidon Z بیش از دو سال می‌گذرد ولی همچنان این کیبورد یکی از محبوب‌ترین‌های بازار است، این کیبورد با ظاهر ساده و اندازه کوچک خود دارای کیفیت ساخت بسیار بالا و خوبی نیز هست، از ویژگی‌های آن می‌توان به کلیدهای بسیار باکیفیت بافاصله‌ی مناسب از یکدیگر اشاره کرد که کاملاً مناسب تایپ و استفاده‌ی بلندمدت از کیبورد هستند. همچنین این کیبورد از نور پس‌زمینه‌ی آبی نیز استفاده می‌کند که زیبای خوبی به کیبورد داده است.

نکات مثبت:

  1. بسیار مناسب برای گیم
  2. کلیدهای کامل
  3. نور پس‌زمینه مناسب

نکات منفی:

  1. کلیدهای اضافه دارای کیفیت ساخت خوبی نیستند

Das Keyboard 4 Professional

Das Keyboard 4 Professional

قیمت: 169 دلار


این کیبورد مخصوص امور تایپ طراحی‌شده و از ارگونومی بسیار مناسبی نیز برخوردار است، از ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به صفحه‌کلید جزیره‌ای بافاصله‌ی بسیار مناسب حروف اشاره کرد که کاملاً مناسب کسانی است که به‌صورت طولانی از کیبورد برای امور تایپ استفاده می‌کنند، همچنین این کیبورد دارای کلیدهای اضافی مالتی مدیا، ورودی USB و یک اسپیکر کوچک در گوشه بالایی سمت راستش است که این کیبورد را قابل‌استفاده برای قشری از کاربران کامپیوتر می‌کند.

نکات مثبت:

  1. طراحی بسیار زیبا و دل‌نشین
  2. دارای دو ورودی USB
  3. دارای پخش‌کننده‌ی صدا
  4. کلیدهای بسیار مناسب برای تایپ

نکات منفی:

  1. نداشتن نور پس‌زمینه
  2. قیمت بسیار بالا
  3. کیفیت ساخت زیر کیبورد مناسب نیست

Topre Realforce RGB

Topre Realforce RGB

قیمت: 279 دلار


Topre Realforce RGB یکی از کیبوردهایی است که به‌تازگی عرضه‌شده و دارای کیفیت ساخت بسیار بالا ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز هست، این کیبورد دارای رنگ پس‌زمینه RGB، پایه‌های بسیار باکیفیت و همچنین کلیدهای بسیار متنوع و خوش‌ساخت است، تنها عیبی که می‌توان به این کیبورد وارد کرد قیمت بسیار بالای آن است که خرید آن را برای بسیاری از افراد غیرممکن می‌کند.

نکات مثبت:

  1. کیفیت ساخت بسیار بالا
  2. دارای RGB
  3. سویچ فوق‌العاده‌ی Topre
  4. پایه‌های لاستیکی انعطاف‌پذیر

نکات منفی:

  1. قیمت بسیار بالا

 

در لیست بالا باکیفیت‌ترین کیبوردهای موجود در بازار را به شما پیشنهاد دادیم که می‌توانید مناسب با بودجه‌ی خود هرکدام را که خواستید خریداری کنید، ازآنجاکه قیمت کیبوردهای لیست بالاکمی غیرمعقول است می‌توانید از لیست پایین نیز برای خرید کیبورد مناسب باکارتان استفاده کنید.

  • Logitech G610 Orion
  • Razer BlackWidow Chroma V2
  • Logitech G810 Orion Spectrum
  • Rosewill RK-9000 V2
  • Corsair K70 LUX RGB
  • Kingston HyperX Alloy FPS
  • Razer Ornata RGB
  • Ducky Shine 5
  • Roccat Ryos MK FX
  • Tesoro Excalibur V2
  • Roccat Isku FX
  • Razer DeathStalker
  • Cooler Master QuickFire Rapid
  • Logitech G213 Prodigy
  • Logitech G Pro
  • Logitech G413
  • Tesoro Durandal
  • Patriot Viper V770

کیبوردهایی که در بالا نام آن‌ها ذکرشده دارای قیمتی بین 30 تا 100 دلار هستند و به‌راحتی نیز در بازار ایران یافت می‌شوند، شما می‌توانید بنا به استفاده خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

این لیست اختصاصاً توسط وب‌سایت پارسی گیم گردآوری‌شده است. امیدواریم بامطالعه آن به پاسخ پرسش‌های خود درزمینهٔ خرید کیبوردهای گیمینگ رسیده باشید. منتظر دیدگاه‌های ارزشمندتان در بخش نظرات هستیم.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    محمدرضا

    مهمان

    لطفا راهنمای در زمینه خرید موس گیمینگ هم بذارید

    پاسخ دهید