تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2017
Avatar

تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2017

پوریا رستمی 22 خرداد 1396 1 دیدگاه
2,339 بازدید

شاید بتوان هیجان‌انگیزترین روزهای سال برای گیمرها را به برگزاری نمایشگاه E3 اختصاص داد. نمایشگاهی که بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی در آن به معرفی جدیدترین پروژه‌های خود می‌پردازند. کمپانی مایکروسافت نیز‌ امروز کنفرانس خود را برگزار کرد؛ اما به جز چند مورد سطحی هیچ‌چیز در حد و اندازه‌ی انتظاراتمان ظاهر نشد. در ادامه با تحلیل کنفرانس دیشب مایکروسافت در نمایشگاه E3 همراه ما باشید.

کنفرانس مایکروسافت همان‌طور که انتظار می‌رفت با معرفی کنسول بازی جدید این شرکت که قبل تر با اسم رمز Scorpio شناخته می‌شد آغاز شد. جدیدترین عضو خانواده‌ی اکس‌باکس تحت عنوان اکس‌باکس وان اکس معرفی شد. در واقع از اکس‌باکس وان اکس می‌توان به عنوان قوی‌ترین کنسول بازی تاریخ نام برد. جدیدترین عضو خانواده‌ی اکس‌باکس کوچک‌ترین آن‌ها نیز هست که علاوه بر اجرا تصاویر با کیفیت 4k، توانایی پردازش با قدرت 6 ترافلاپس به واسطه 12 گیگابایت رم را نیز دارا است. در ادامه‌ی کنفرانس مایکروسافت اعلام کرد این کنسول قدرتمند در تاریخ 7 نوامبر سال جاری به قیمت 499 دلار در بازار جهانی عرضه خواهد شد. ویدئوهای مرتبط با Xbox One X در وب‌سایت پارسی گیم قرار گرفتند.

پس از اکس‌باکس وان اکس نوبت به معرفی نسخه‌ی جدید سری بازی‌های ریسینگ فورتزا رسید. نسخه‌ی هفتم سری بازی‌های فورتزا با عنوان Forza Motorsport 7 توسط شرکت خوش‌نام Turn 10 معرفی شد. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این عنوان در دسترس نیست اما با توجه به اظهارات استدیو Turn 10 این بازی با کیفیت 4k و نرخ فریم ثابت 60 بر روی کنسول اکس‌باکس وان‌ اکس اجرا خواهد شد. Forza Motorsport 7 ابتدا در تاریخ 13 اکتبر سال جاری برای کامپیوتر و Xbox One منتشر و پس از مدتی برای Xbox One X نیز روانه‌ی بازار خواهد گردید. همچنین شما می‌توانید تریلر و گیم‌پلی این عنوان را از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده کنید.

در جریان کنفرانس مایکروسافت از جدیدترین نسخه‌ی سری محبوب Assassins Creed نیز رونمایی شد. جدیدترین اثر استدیو Ubisoft یعنی Assassins Creed Origins همان‌طور که از قبل مشخص‌شده بود در مصر باستان روایت می‌شود. داستان بازی روایتگر داستان زندگی مردی به نام Bayek است که باید از اجتماع خود دفاع کند. طبق اطلاعاتی که در کنفرانس مایکروسافت ارائه داده شد، این بازی در تاریخ 27 اکتبر سال جاری برای پلتفرم‌های اصلی منتشر خواهد شد. برای مشاهده‌ و دانلود تریلر این عنوان می‌توانید به بخش ویدیوهای وب‌سایت پارسی گیم مراجعه کنید.

به دنبال معرفی Assassins Creed Origins نسخه‌ی جدید سری Metro نیز تحت عنوان Exodus معرفی شد. با توجه به نمایش بازی، در این نسخه نیز شاهد المان‌های مخفی‌کاری با چاشنی حوادث آخرالزمانی خواهیم بود. Metro Redux در سال 2018 برای پلتفرم‌های اصلی منتشر خواهد شد. تریلر این بازی برای مشاهده و دانلود در وب‌سایت پارسی گیم قرار گرفت.

در ادامه‌ی کنفرانس مایکروسافت ضمن ارائه‌ی تریلر جدیدی از بازی Sea Of Thieves شاهد تأخیر در انتشار این عنوان تا سال 2018 نیز بودیم. گیم‌پلی منتشر شده در مراسم قسمت‌های بسیاری از بازی از جمله پیدا کردن گنج، جنگ با اسکلت‌ها و فرار از کشتی‌های دشمن را به نمایش گذاشت. بازی Sea Of Thieves برای اولین بار در نمایشگاه E3 2015 معرفی شد و قرار بود در سال 2017 منتشر شود که با تأخیر مواجه شد. شما می‌توانید تریلر این بازی را از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده و دانلود کنید.

در طی کنفرانس اعلام شد بازی مورد انتظار Crackdown 3 در تاریخ 7 نوامبر سال جاری برای اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و Xbox One X عرضه خواهد شد. علاوه بر این شاهد نمایش یک تریلر جدید از گیم‌پلی این بازی با حضور بازیگر سرشناس هالیوود یعنی Terry Crews نیز بودیم که‌ می‌توانید آن را از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده یا دانلود کنید. این بازی بر روی کنسول Xbox One X با کیفیت 4k و قابلیت HDR اجرا خواهد شد، بنابراین تجربه‌ی آن در این کنسول مطمئناً حال و هوای متفاوت‌تری خواهد داشت.

بالاخره از نسخه‌ی جدید سری محبوب Life Is Strange نیز با عنوان Before The Storme رونمایی شد. این بازی قرار است به صورت اپیزودیک در سه قسمت منتشر شود که اولین اپیزود آن در تاریخ 31 اوت سال جاری برای پلتفرم‌های اصلی عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات مشخص شده داستان بازی همچنان حول محور شخصیت ریچل آمبر می‌چرخد. تریلر این بازی را می‌توانید از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده یا دانلود کنید.

در جریان کنفرانس تاریخ عرضه‌‌ی شماره‌ی دوم بازی State Of Decay نیز در کنار نمایش تریلر جدیدی از این عنوان مشخص شد. این بازی در بهار سال 2018 برای اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و Xbox One X منتشر خواهد شد. هم اکنون می‌توانید تریلر منتشر شده از این بازی را در وب‌سایت پارسی‌گیم مشاهده یا دانلود کنید.

در ادامه برندن گرین با حضور در صحنه‌‌ی کنفرانس علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی درباره بازی Playerunknowns Battlegrounds اعلام کرد این بازی در اواخر سال 2017 ابتدا به صورت انحصاری برای اکس‌باکس وان و سپس پس از مدتی برای Ps4 نیز عرضه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است طبق اظهارات گرین این بازی تا کنون موفق به جذب حدود 3 میلیون بازیکن فعال بر روی Pc شده است. تریلر گیم‌پلی این بازی بر روی اکس‌باکس وان را می‌توانید از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده یا دانلود کنید.

در کنفرانس مایکروسافت اعلام شد قابلیت بکوارد اکس‌باکس وان با اضافه شدن عناوین اصلی اکس‌باکس توسعه خواهد یافت. از جمله‌ی این بازی‌های می‌توان به Killer Instinct, Gears of War 4, Forza Horizon 2 و… اشاره کرد. همچنین مشخص شد به زودی چند عنوان مولتی‌پلتفرم دیگر نیز به‌روزرسانی 4k را دریافت خواهند کرد.

استدیو MDHR نیز در جریان کنفرانس E3 مایکروسافت تاریخ عرضه‌ی عنوان پلتفرمر خود یعنی Cuphead را مشخص کرد. از این رو این بازی در تاریخ 29 سپتامبر برای اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی کاپ‌هد ابتدا در جریان مراسم E3 سال 2014 معرفی شد و سپس در جریان همین مراسم در سال 2015 اعلام شد در تاریخ نا مشخصی از سال 2016 منتشر می‌شود؛ اما پس از مدتی با تأخیر مواجه شد. حالا برای باری دیگر شاهد تاریخ عرضه‌ی جدیدی برای این بازی بودیم.

همچنین استدیو Odd Tales هم از بازی جدید خود که قرار است به عنوان بازی هنگام عرضه کنسول Xbox One X منتشر شود رونمایی کرد. این بازی که گفته‌ می‌شود از عناوینی چون Blade Runner و Ghost In The shell الهام گرفته با عنوان The Last Night معرفی شد. The Last Night یک بازی دو و نیم بعدی و هیجان‌انگیز است که به صورت جهان باز توسعه داده شده است و در یک جهان بسا سایبرپانکی جریان دارد. همچنین قابل ذکر است طبق اعلام سازندگان این بازی قصد دارد پا جای پای بازی‌های فوق‌العاده‌ای از جمله Another World،Flashback و Oddworld بگذارد. تریلر این بازی جهت مشاهده یا دانلود در وب‌سایت پارسی گیم قرار گرفت.

نسخه‌ی دوم بازی Ori نیز تحت عنوان Ori and the Will of the Wips معرفی شد‌. متأسفانه به جز یک تیزر کوتاه اطلاعات خاصی از این عنوان ارائه داده نشد. هم اکنون می‌توانید تریلر این بازی را از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده یا دانلود کنید. نسخه‌ی اول این بازی با عنوان Ori And The Blind Forest توانست تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای گیمرها رغم بزند. پیش بینی می‌شود قسمت دوم بازی نیز بتواند در این زمینه موفق ظاهر شود.

بازی Dragon Ball Fighter Z هم در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد تا تجربه‌ای نو را برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای رغم بزند. این بازی در سبک گرافیکی دو بعدی توسعه داده شده است و در اوایل سال 2018 عرضه می‌شود. تریلر این بازی را از وب‌سایت پارسی گیم مشاهده یا دانلود کنید.

مایکروسافت در جریان کنفرانس خود نسبت به بازی‌های شرقی نیز اهمیت بسیاری قائل بود. یکی از این عناوین که توانست شور و شوق افراد حاضر در کنفرانس را تحت تأثیر خود قرار دهد، بازی Black Desert از کمپانی Kakao Games بود. این بازی که در سبک عناوین ‌کره‌ای طراحی‌شده است توجه ویژه‌ای به عناصر اکشن دارد و مشابه شوترهای سوم-شخص، نیازمند نشانه‌گیری دستی است. بازی Black Desert در اوایل سال 2018 برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. همچنین قابل ذکر است این بازی در کنسول Xbox One X اجرای با‌کیفیت‌تری خواهد داشت.

بازی The Darwin Project که توسط استدیو مستقل Scavenjers Studio در جریان مراسم Pax East برای Pc معرفی شد، در جریان کنفرانس دیشب مایکروسافت برای اکس‌باکس وان نیز تائید شد. قابل ذکر است طراحی گرافیکی بازی قرابت خاصی به سبک سل شیلد دارد و تصویر سازی‌های آن توسط موتور آنریل انجین 4 صورت گرفته است. در وب‌سایت پارسی گیم می‌توانید تریلر مربوط به E3 2017 این بازی را مشاهده کنید.

یکی دیگر از لانچ‌گیم‌هایی که در شب گذشته برای Xbox One X معرفی شدند، بازی The Artful Escape بود. این عنوان همان‌طور که از نامش پیداست دارای اتمسفر و طراحی‌های هنری زیبا و چشم نواز بسیاری است. متأسفانه اطلاعات چندانی از این بازی ارائه نشده است، اما با توجه به چیزی که در تریلر آن دیدیم The Artful Escape ظاهراً از یک سری خواننده‌های محلی و دنیایی زیبا و رنگارنگ استفاده می‌کند و شاهد یک سیستم مبارزاتی جالب در آن هستیم. تریلر این بازی‌ زیبا و چشم‌نواز را از وب‌سایت پارسی‌گیم مشاهده یا دانلود کنید.

بازی دیگری نیز با نام Super Luckys Tale به عنوان لانچ گیم برای کنسول Xbox One X در جریان کنفرانس خبری دیشب معرفی شد. گیم‌پلی بازی دارای المان‌های پلتفرمر است و با توجه به اطلاعات ارائه داده شده، این عنوان روی اکس‌باکس وان در رزولوشن 4k با نرخ فریم 60 اجرا می‌شود.

در ادامه مایکروسافت از قابلیت جدیدی نیز برای بازی ماینکرفت رونمایی کرد. طبق این قابلیت با به‌روزرسانی‌های جدید این بازی گیمرها می‌توانند به طور گسترده و صورت میان پلتفرمی به تجربه‌ی این بازی بپردازند. همچنین در هنگام معرفی این قابلیت، لوگو نینتندو سوییچ نیز در کنار نشان اکس‌باکس به نمایش در آمد که این موضوع به معنی ایجاد قابلیت بین پلتفرمی برای ماینکرفت بر روی این دو پلتفرم است. با این‌که هنوز درباره‌ی ویژگی بین پلتفرمی برای نسخه‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن این بازی صحبتی نشده است، اما احتمالاً در آینده بازیکنان این دو پلتفرم نیز می‌توانند به صورت مشترک به تجربه Minecraft بپردازند. همچنین مایکروسافت اعلام کرد در آینده با ارائه به‌روزرسانی‌های گوناگون علاوه بر پشتیبانی بازی از رزولوشن 4k شاهد اضافه شدن پوسته‌های جدید نیز به بازی خواهیم بود.

استدیو آئورا 44 هم در کنفرانس مایکروسافت تریلر جدیدی را از بازی نقش آفرینی خود Ashen، به نمایش در آورد. این عنوان زندگی کاراکتری را روایت می‌کند که در تقلای دست و پا کردن یک زندگی جدید برای خودش است. متأسفانه تا به امروز اطلاعات چندانی از بازی منتشرنشده است، اما با توجه به تریلر بازی می‌توان حدس زد که با یک بازی خوش‌ساخت روبه‌رو خواهیم بود.

استدیو باندای نامکو نیز در جریان کنفرانس دیشب بازی Code Vein را برای اکس‌باکس وان و اکس‌باکس وان اکس تایید کرد. البته به احتمال زیاد کنسول‌های مایکروسافت تنها پلتفرم‌های پشتیبان این بازی نخواهند بود و به‌زودی شاهد تائید این بازی برای پلی‌استیشن چهار و دیگر کنسول‌ها نیز خواهیم بود.

نمایش جدیدی هم از گیم‌پلی بازی Middle Earth: Shadow Of War در کنفرانس دیشب به نمایش در آمد که در آن جزئیات بسیار بالایی از بازی به تصویر کشیده شده بود. در این ویدیو شخصیت اصلی بازی را در حال مبارزه با دشمن‌ها می‌بینیم. همچنین قابل ذکر است در این ویدیو بازی در حال اجرا بر روی کنسول Xbox One X بوده است. Middle Earth: Shadow Of War از جمله عناوینی است که قابلیت اجرا با رزولوشن 4k بر روی Xbox One X را دارد.

در نهایت کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال 2017 با یک‌ نمایش خیره‌کننده از بازی جدید استدیو بایوور Anthem، به پایان رسید. گرافیک این بازی به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا است و جزئیات در آن بیداد می‌کنند. سیستم مبارزات آن نیز با توجه به چیزی که در تریلری که به نمایش گذاشته شد بسیار گسترده است. بازی همچنین تنوع اسلحه زیادی خواهد داشت و بازیکنان باید با پوشیدن لباسی ویژه با نام Javelins قدم به خارج پناهگاه بگذارند. Javelins قابلیت شخصی‌سازی دارد و استایل بازی منحصر به فردی دارد. طبق اعلام مایکروسافت و EA این بازی در سال 2018 منتشر خواهد شد.

کنفرانس خبری مایکروسافت به‌جز رونمایی از کنسول Xbox One X و معرفی چند آی‌پی معمولی، به هیچ وجه انتظاراتمان را بر آورده نکرد. ضمن این‌که در چنین وضعیتی که کنسول جدیدی رونمایی می‌شود انتظارها از معرفی بازی‌های شاخص بسیار بالاتر از حد معمول هستند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ارشیا

    مهمان

    خیلی مقاله مفید و عالی ای بود امیدوارم موفق باشید

    پاسخ دهید